کد خبر 2947
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

حسینی کیا:

وزارت کشور برای تعیین تکلیف استانداران باقی مانده فوری اقدام کند

دولت به فریاد کشاورزان از گرانی کود و نهادهای دامی برسد
وزارت کشور برای تعیین تکلیف استانداران باقی مانده فوری اقدام کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری نکاتی به رئیس‌جمهور پیرامون گرانی‌ها، اشتغال و مشکلات مسکن و معیشتی مردم، از وزیر کشور خواست تا نسبت به تعیین تکلیف استانداران باقی مانده اقدام فوری کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدجواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سیزدهم آبان، روز تجلیل از بصیرت و مجاهدت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) است، امام راحل از آن به انقلاب دوم تعبیر نمودند و ما این روز را گرامی می داریم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهوری، افزود: انتخاب و رأی به شما، رأی به کار جهادی و انقلابی عمل کردن بود. انقلابی، نگاه به خارج از کشور و شب و روز ندارد تا آسایش و امنیت مردم را تامین کند. آقای رئیس جمهور حتما می‌دانید شرایط امروز، خوب نیست و مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری، گرانی و تورم مردم را در زندگی تحت فشار جدید قرار داده است. در عین آنکه دغدغه مردم را دارید متاسفانه گرانی های پی در پی و عدم نظارت و کنترل جدی، فریاد مردم را در آورده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس یازدهم یادآور شد: پَر کشیدن گوشت، مرغ و لبنیات از سفره مردم و تخم مرغ دانه‌ای ۲ هزار تومان عملا سفره مردم را خالی کرده است، گرچه این شرایط فلاکت بار حاصل دولت بی تدبیر و امید بود اما تلاش مضاعف این دولت را هم می طلبد. آقای رئیسی، موضوع احداث مسکن، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال را جدی بگیرد تا امید به جوانان و مردم بازگردد.

وی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور در مذاکرات برجامی مراقب باشید بلای دولت قبل بر سر این دولت نیاید و به حرف های بدون تضمین آمریکا و اروپایی ها اعتماد نکنید، آنها جز توطئه و خیانت به چیزی فکر نمی‌کنند. نگاهتان به جوانان و داخل کشور باشد نه خارج کشور. آقای رئیس جمهور برای بورس چاره اندیشی جدی کنید، سرمایه های مردم پودر شده و کسی هم پاسخگو نیست. به داد این قشر اعتماد کرده به نظام برسید.

حسینی‌کیا در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، گفت: کُندی دو بانده شدن راه سنقر به بیستون که قتلگاه است داد مردم را درآورده است، همچنین ۱۳۰ کیلومتر راه خاکی روستایی مشکلات مردم عزیزی آن سامان را افزون کرده است. آقای وزیر در شرایط سخت زمستان نان هم به سختی به برخی نقاط می‌رسد نسبت به آسفالت این راه‌ها اقدام فوری و جدی کنید. مطالبه جدی مردم اجرای طرح هادی در روستاهای این منطقه است که با کُندی بسیار پیش می‌رود و در شهرستان سنقر و کلیایی در استان کرمانشاه از پایین ترین نرخ در این حوزه برخوردار است لذا نیازمند اعتبارات ویژه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات، افزود: مطالبات مردم و دانش آموزان در این شرایط تحیلی، اینترنت پرسرعت و آنتن دهی مناسب است، بخشی از مناطق سنقر و کلیایی از این نعمت محروم هستند.

وی در تذکری به وزیر نیرو یادآور شد: تصفیه خانه آب و فاضلاب سنقر به دلیل عدم اعتبار تعطیل شده است. این مطالبه به حق مردم را اجابت کنید و با تخصیص اعتبار لازم نسبت به مشکلات آب شرب و فاضلاب اقدام لازم به عمل آورید.

حسینی کیا در تذکر دیگری به وزیر ورزش و جوانان تریح کرد: عدم زیرساخت‌های مناسب ورزشی در سنقر و کلیایی گلایه جدی ورزشکاران مطرح است، آقای وزیر، بی‌برنامگی آن وزارتخانه موجب شده در تراز انقلاب و مردم در این شهر نتوان به ورزش خدمت کرد، ورزشکاران برای رفتن به مسابقات ورزشی برای اجاره ماشین و هزینه‌ها باید التماس خیرین کنند و این برای آن وزارت خجالت آور است، فکر جدی کیند.

این نماینده مردم در مجلس یادزهم در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: به فریاد کشاورزان از گرانی کود و نهادهای دامی برسید، حمایت از کشاورزی با پایین بودن نرخ تضمینی گندم میسر نمی‌شود. کشاورزی را دریابید و با حمایت جدی و برنامه ریزی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری.

وی در تذکری به وزیر کشور ادامه داد: نسبت به تعیین تکلیف استانداران باقی مانده اقدام فوری کنید، شما که اهل کار جهادی هستید این تعلل از این دولت بعید است، کار در استان ها تعطیل شده و معطل مانده است، اقدام فوری و جهادی می طلبد تا مدیران کارآمد و لایق در این کشور مستقر شوند و کارها با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

کد خبر 2947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =