کد خبر 2952
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

دو نماینده مجلس تاکید کردند؛

وزارت خارجه درباره شایعات برداشت گاز از دریای خزر اطلاع رسانی کنند

وزارت خارجه درباره شایعات برداشت گاز از دریای خزر اطلاع رسانی کنند

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که مسئولان وزارت خارجه و وزارتنفت درباره شایعه مخالفت روس ها برای برداشت گاز از دریای خزرروشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ) در تذکر شفاهی گفت: طبق ماده 234 ایین نامه معاوننظارت مجلس باید هر سه ماه یکبار گزارشی را به صحن ارائه دهد. از سال گذشته تابحال گزارشی در این رابطه نداده اند. معاونتنظارت باید این گزارش ها را قطعی کند و به صحن ارائه دهد تا به جایی برسد.

وی با اشاره به شایعات مخالفت روس ها برای برداشت گاز از دریای خزر تاکید کرد: باید به شایعات پایان داد. درست است که سفیرماندر روسیه درباره این موضوع، موضع گرفته است، اما واقعیت چیز دیگری است. انتظار این است که وزارت خارجه، وزارت نفت و سایرمسئولان به موقع اطلاع رسانی کنند. مانند مدیریت فتنه بنزینی.

وی تاکید کرد: مدیریت و اطلاع رسانی به موقع مانع از ایجاد شایعات می شود، آقایان به موقع تذکر بدهند و جلوی شایعه را بگیرند.

همچنین محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری گفت: هیات رئیسه می خواهم تااز مسئولان وزارت خارجه دعوت کند و در رابطه با رژیم حقوقی دریای خزر را که لایحه موافقت نامه آن در رابطه با همکاری اقتصادیتجاری بین دولت های ساحلی خزر امروز در مجلس تصویب شد، توضیحاتی را به نمایندگان مجلس بدهند.

وی با اشاره به شایعات مربوط به جلوگیری روسیه از برداشت گاز از میدان های دریای خزر تصریح کرد: مجلس با دعوت از مسئولانوزارت خارجه به شایعات درباره جلوگیری روسیه از برداشت گاز از میدان های گازی دریای خزر که بر سر زبان ها افتاده، پایان دهد. ازسفیرمان در روسیه به دلیل موضع گیری شفاف و روشنی که انجام دادند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

کد خبر 2952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =