کد خبر 3011
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

الهیان طی تذکری به وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت باید پاسخگوی تعلّل در اجرای قانون بیمه درمان ناباروری باشد

 وزارت بهداشت باید پاسخگوی تعلّل در اجرای قانون بیمه درمان ناباروری باشد

عضو فراکسیون زنان در مجلس گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰، بیمه درمان ناباروری دیده شده ولی ۳.۵ میلیون زوج نابارور همچنان منتظر اقدام وزارت بهداشت هستند. وزارت بهداشت باید مسئولانه پاسخگوی تعلّل بیش از حد در اجرای این قانون باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، زهره الهیان عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران درباره وضعیت بیمه درمان ناباروری و تعلل وزارت بهداشت در این مورد به وزیر بهداشت تذکر داد.

متن این تذکر به شرح زیر است: 

«در قانون بوجه ۱۴۰۰ اتفاق مبارکی افتاد و آن تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری بود. امّا گزارش‌های میدانی نشان از عدم اجرای این قانون در مراکز دولتی و خصوصی درمان ناباروری کشور دارند و متأسفانه ۳.۵ میلیون زوج نابارور همچنان به دلیل هزینه‌های بالای درمان ناباروری، آرزوی مادر شدن و پدر شدن به دلشان مانده است. طبق مصوّبه دولت، شرط اجرای قانون، ابتدا تدوین راهنمای فنی درمان ناباروری است که گویا وزارت بهداشت آن را هنوز تدوین و ابلاغ نکرده، امّا معاون درمان وزارت بهداشت طی مصاحبه با رسانه‌ی ملّی اظهار داشتند که همه موارد برای اجرای قانون بیمه درمان ناباروری آماده شده و فقط منابع پایدار اجرای قانون یاد شده تأمین نیست. اوّلا منابع مالی برای اجرای قانون مذکور در سال ۱۴۰۰ که مشخص شده و دولت مکلّف به اجرای هرچه سریع‌تر قانون بیمه درمان ناباروری است. دوّماً وزارت بهداشت اگر راهنمای فنّی درمان ناباروری را تدوین کرده، متن راهنما را انتشار عمومی دهد.»

انتهای پیام

کد خبر 3011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =