کد خبر 3025
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

انتقاد دو نماینده از بورس؛

سرمایه‌های مردم نابود شده است

سرمایه‌های مردم نابود شده است

دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکراتی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت بورس یادآور شدند که سرمایه های خرد مردم در بازار بورس نابود شده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز در جلسه علنی امروز( یکشنبه) مجلس در تذکری گفت: هر روز قیمت اقلام اساسی گرانتر می شود و همین امر باعث شده سفره مردم و اقشار آسیب پذیر کوچکتر شود، باید به دولت نظارت بهتری بر بازار داشته باشد.

وی‌ افزود: از طرف دیگرتبلیغات تجمل گرایی و مصرف گرایی روز به روز در صدا وسیما بیشتر می شود و این تبلیغ کردن در صداوسیما در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. 

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به وضعیت بورس، گفت: متاسفانه سازمان بورس منافع مردم را در نظر نمی گیرد و دخالت های غیرعلمی باعث شده مردم اعتماد خود را به بورس از دست دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مجلس از تعارض منافع سطحی عبور نکند، افزود: تعارض منافع در بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه ها وجود دارد، مثلا در وزارت بهداشت تعارض منافع سبب شده هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان نخبه برای آنکه بتوانند در رشته پزشکی تحصیل کنند از کشور خارج شوند. اگر سهمیه دانشگاه ها در رشته پزشکی افزایش پیدا کرده بود، خانواده ها تا این حد متضرر نمی شدند و این همه ارز از کشور خارج نمی شد.

همچنین  علیرضا نظری نماینده خمین نیز در تذکری گفت: دوبت آقای رئیسی به مردم قول ثبات سرمایه را داد اما سرمایه های خرد مردم در بازار بورس نابود شده چه زمانی قرار است اقدام عملی صورت گیرد. مردم  چشم انتظارند.

وی در تذکری به وزیر بهداشت ادامه داد: علیرغم تامین ارز 4200 دارو مردم برای تامین دارو سرگردان هستند و داروهای موردنیاز آن ها در بازار سیاه خرید و فروش می شود از سویی اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه در انبارهای سازمان اموال تملیکی دارو موجود است اما سازمان غذا و دارو در تعیین تکلیف این داروها اقدامی انجام نمی دهد.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر صمت، گفت: چه زمانی قرار است به وضعیت آشفته بازار سر و سامان دهید چرا باید هر مغازه ای هرطور خودش صلاح می داند تعیین قیمت کند در وزارت صمت چه نقشی دارد.

انتهای پیام 

کد خبر 3025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =