کد خبر 3027
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

در صحن مجلس صورت گرفت؛

تاکید مجلس بر معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تاکید مجلس بر معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سه نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکراتی جداگانه بر لزوم معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدجواد عسکری در نشست علنی امروز (یکشنبه ) در تذکر شفاهی گفت: اکنون که با واسطه سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی با توجه به تاکید رئیس جمهور در آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستیم، تعلل دولت در معرفی وزیر آموزش و پرورش به صلاح نیست. رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

وی در تذکر دیگری گفت: بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی سال های عمر خود را برای توسعه ایران صرف کرده و امروزه در پیچ و خم زندگی، گرانی و تورم سرسام آور شرمنده خانواده های خود هستند. روا نیست مشکلات این افراد پیگیری نشود و همه دستگاه ها باید در حل مشکلات آنها تلاش کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پیاپی در سال های اخیر افزود: دولتمردان به ویژه وزیر نیرو تمهیدات لازم را برای انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی اتخاذ کند.

عسکری با انتقاد از افزایش قیمت ها یادآور شد: گرانی سرسام آور مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده و از سویی بیکاری به عنوان یکی از مشکلات جدی جامعه محسوب می شود که انتظار می رود دولت تمهیداتی را برای کنترل گرانی ها اتخاذ کند.

همچنین فرهاد طهماسبی نماینده نی ریز نیز در تذکر دیگری اظهار کرد: دولت باید هر چه سریعتر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند چرا که تعلل بیش از این باعث نابسامانی در حوزه آموزش و پرورش می‌شود.در شرایط کنونی مدیران استانی و شهرستانی وزارت آموزش و پرورش در بلاتکلیفی به سر می‌برند بنابراین تعیین تکلیف وزیر آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر انجام شود.

علاوه بر این مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز در تذکر دیگری ا بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش هر چه سریعتر به مجلس معرفی شود، این وزارتخانه در یتیمی به سر می‌برد، گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان هر چه سریعتر پرداخت شود، مشاهده کردم معلمی خانه خود را فروخت تا بتواند هزینه ازدواج فرزندش را تهیه کند و این موضوع زیبنده نظام نیست.

انتهای پیام 

کد خبر 3027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =