کد خبر 3032
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

حسینی کیا:

نباید فرصت موجود برای تولید لوازم خانگی به تهدید تبدیل شود

نباید فرصت موجود برای تولید لوازم خانگی به تهدید تبدیل شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی، قابل قبول نیست و نباید فرصت موجود برای تولید لوازم خانگی به تهدید تبدیل شود، باید به این نکته توجه کرد که با رشد نرخ ارز، قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید گران می‌شود  و این در حالی است که دستمزد کارگر، بهای زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای تولیدی و هزینه انرژی مانند آب، برق و گاز به ریال است.

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص گرانی لوازم خانگی گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی، قابل قبول نیست و نباید فرصت موجود برای تولید لوازم خانگی به تهدید تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین دستی مانند فولاد، پتروشیمی و ... براساس نرخ جهانی محاسبه می‌شود و با رشد نرخ ارز تولیدکنندگان ناچارند برای خرید این مواد هزینه بیشتری کنند، یکی از وظایف تیم اقتصادی دولت سیزدهم توجه به مسائل اقتصادی از این منظر است.

باید به این نکته توجه کرد که با رشد نرخ ارز، قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید گران می‌شود  و این در حالی است که دستمزد کارگر، بهای زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای تولیدی و هزینه انرژی مانند آب، برق و گاز به ریال است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: مواد اولیه موردنیاز تولید داخل باید براساس ریال محاسبه شود زیرا این امر موجب کاهش قیمت کالاها خواهد شد و تولیدکنندگان با رشد نرخ ارز بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود با وجود استفاده از انرژی ریالی ندارند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت باید زمینه تحقق این مهم را فراهم کند.

همچنین حسینی کیا افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید با نظارت میدانی حود، با گران‌فروشان برخورد کند و از سوی دیگر انجمن‌های تولیدکننده لوازم خانگی موظف هستند  که در اطلاعیه‌ هایی بیان کنند که در هفته‌های گذشته افزایش قیمتی نداشته اند.

با تحقق این امر هزینه تولید کم تر شده و از گرانفروشی و احتکار جلوگیری خواهد شد، از سوی دیگر کیفیت کالاهای داخلی نیز ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام

کد خبر 3032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =