کد خبر 3050
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

قادری:

دولت برای ساماندهی بورس به مجلس لایحه دهد 

دولت برای ساماندهی بورس به مجلس لایحه دهد 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دولت هر چه سریع‌تر لایحه‌ای برای ساماندهی بازار بورس به مجلس ارائه کند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نمایندگان ما» اظهار کرد: متأسفانه حبابی در بازار بورس شکل گرفت که به یکباره ترکید و شاید امکان‌پذیر نباشد که بازار سرمایه به حالت اولیه خود بازگردد لذا باید ایرادات و اشکالاتی در کار بورس را رفع کرد. ما در حال حاضر شاهد عدم شفافیت در بازار بورس هستیم که باید این مشکل مرتفع شود. 

وی تاکید کرد که باید وزارت اقتصاد و دستگاه‌های ذیربط اقدامات عاجل را انجام دهند تا بازار سرمایه به ثبات برسد چرا که تاکنون وزارت اقتصاد عملکرد مطلوبی در بهبود وضعیت بورس نداشته است. یکسری موانع و مشکلات قانونی وجود دارد که باید در مجلس شورای اسلامی حل شود و حل این مشکلات تأثیر زیادی در بهبود وضعیت بازار بورس دارد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این قیمتگذاری‌های دستوری، مشکلاتی را برای بازار سرمایه به وجود آورده که باید این قیمتگذاری‌های دستوری حذف شود. علاوه بر این، باید سران قوا هم جلسه‌ای را برای بحث و بررسی درباره راهکارهای رفع مشکل بورس برگزار کنند. 

قادری در پایان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی برای ساماندهی بازار بورس تدوین کردند اما در طرح‌های مجلس ممکن است همه ابعاد، زوایا و مشکلات بازار بورس حل نشده باشد و بهتر است دولت هر چه سریع‌تر لایحه‌ای برای ساماندهی بازار بورس به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

کد خبر 3050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =