کد خبر 3156
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

نگاهداری:

ایران از قربانیان اصلی تروریسم است

ایران از قربانیان اصلی تروریسم است

یسپر وار سفیر دانمارک در تهران با بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نمایندگان ما، یسپر وار سفیر دانمارک در تهران (سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰) با بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

نگاهداری در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: رایزنی‌های سیاسی و پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و دانمارک به ارتقا سطح همکاری‌ها و تعمیق روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: عرصه های فراوانی در زمینه همکاری میان طرفین وجود دارد که حوزه‌های بهداشتی، درمانی و علمی محور، اولویت اصلی آن می‌توانند باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت تبادلات مستمر علمی فیمابین در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: تداوم دیدار و گفتگوها میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور، به توسعه ارتباطات در حوزه علمی و پژوهشی منجر خواهد شد.

نگاهداری با اشاره به موضوع تروریسم و مبارزه با آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران از قربانیان اصلی تروریسم در دنیا است و هزینه‌های بسیاری در این زمینه پرداخت کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی کشورهای غربی در خصوص حقوق بشر خوب حرف می‌زنند و بدعمل می‌کنند، توضیح داد: حقوق بشر به ابزاری در دست کشورهای غربی خصوصا آمریکا تبدیل شده است در صورتی که آنها با راه‌اندازی زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب و ترور سردار شهید سلیمانی، ادعای حمایت از حقوق بشر را مطرح می‌کنند که نشاندهنده رفتار دوگانه و متناقض آنها است.

ایران از قربانیان اصلی تروریسم است



یسپر وار سفیر دانمارک در تهران نیز با اشاره به اهمیت نقش مرکز پژوهش‌های  مجلس در امر قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران، از زمینه‌سازی به منظور تعامل و همکاری این مرکز با مراکز پژوهشی و اتاق‌های فکر در دانمارک استقبال کرد.
وی با اشاره به نقش کارکردهای علمی در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: زمینه‌های همکاری‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و دانمارک وجود دارد که حرکت در مسیر آن باعث توسعه روابط و مناسبات دوجانبه خواهد شد.

سفیر دانمارک در تهران، دانمارک را یکی از کشورهای پیشرو در عرصه انرژی‌های سبز و پایدار دانست و در خصوص همکاری بین دو کشور در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 3156

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =