کد خبر 9817
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

رئیس فراکسیون زنان از سیاست دوگانه غرب در مواجهه با تروریسم انتقاد کرد

رئیس فراکسیون زنان از سیاست دوگانه غرب در مواجهه با تروریسم انتقاد کرد

رئیس فراکسیون زنان مجلس در دیدار با کاری کاهیلوتو، سفیر فنلاند در تهران از استاندارد دوگانه و سیاسی با موضوعات حقوق بشری از سوی برخی کشورهای اروپایی و مدعی حقوق بشر انتقاد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسمپور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۲۲ آبانماه ۱۴۰۱ با کاری کاهیلوتو، سفیر فنلاند در تهران دیدار و گفتگو کرد.

فاطمه قاسمپور در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات پارلمانی میان تهران – هلسینکی گفت: رفت و آمدهای پارلمانی باعث ارتقاء درک مشترک، تفاهم بیشتر و حداکثر بهره مندی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی است.

وی در این راستا بر اهمیت فعالیت های گروه های دوستی پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری های فیمابین تأکید کرد و افزود: زمینه‌های مناسبی برای توسعه مناسبات میان دو کشور ایجاد شده است که باید از آنها به نفع مردم دو کشور استفاده کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان وقایع اخیر در کشورمان، سکوت برخی نهادها و مقامات بین‌المللی در حادثه تروریستی داعش آن هم در یک مکان مذهبی و طی آن کشته و زخمی شدن زنان و کودکان بی گناه را تأسف  بار خواند و تصریح کرد: استاندارد دوگانه و سیاسی با موضوعات حقوق بشری از سوی برخی کشورهای اروپایی و مدعی حقوق بشر، عجیب و غیرقابل قبول است.

کاری کاهیلوتو، سفیر فنلاند در تهران نیز در این دیدار با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز گفت: وزیر امورخارجه فنلاند اولین وزیر امورخارجه در اتحادیه اروپا بود که این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

وی ضمن اشاره به مناسبات دوجانبه میان ایران و فنلاند، اظهار داشت: در مناسبات میان دو کشور موضوعات زیادی وجود دارد که می‌تواند به تقویت روابط فیمابین کمک کند.

انتهای پیام

کد خبر 9817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =