کد خبر 4577
۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

آصفری:

ارتباطات پارلمانی به عملیاتی شدن توافقات دو کشور کمک می کند

ارتباطات پارلمانی به عملیاتی شدن توافقات دو کشور کمک می کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت: ارتباطات پارلمانی شتاب دهنده مراودات بوده و به عملیاتی شدن توافقات فیمابین کمک فراوانی خواهد کرد.

 به گزارش نمایندگان ما، زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر جمهوری مجارستان در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

آصفری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در ابتدای این دیدار سیر همکاریها و مناسبات میان دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی را رو به رشد دانست و گفت:  مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان همواره روابطی مثبت و بر اساس تعمیق همکاری ها پیش رفته است.   

 رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان به کشورمان تصریح کرد: امضای چند یادداشت تفاهم فرهنگی، دیپلماتیک، گمرکی و همچنین بورسیه و مسائل اقتصادی از دستاوردهای مهم سفر به ایران بود.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم های امضا شده تأکید کرد: ارتباطات پارلمانی شتابدهنده مراودات بوده و به عملیاتی شدن توافقات فیمابین کمک فراوانی خواهد کرد.   

آصفری در ادامه این دیدار بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر تجار و بازرگانان دو کشور از توانمندی و ظرفیت های یکدیگر تأکید کرد.  

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبت مجارستان نسبت به توافق برجام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت توافق برجام متعهد و ثابت قدم بوده است و آماده مذاکره و گفتگو با همه کشورهای جهان در حل و فصل امور به جز رژیم اشغالگر قدس از طریق سیاسی می باشد.  

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان این دیدار خواستار افزایش تعاملات پارلمانی و همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی، فرهنگی و تجاری فیمابین تهران - بوداپست شد و در این زمینه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی از تلاشهای مستمر سفیر مجارستان در تهران در خصوص پیگیری موضوع پروژه تأمین و تولید مشترک اتوبوس قدردانی می کند،

وی در همین راستا افزود: ضرورت نیاز فوری شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، تأمین و تولید مشترک اتوبوس های ایکاروس را می طلبد و پیگیری این موضوع از سوی سفیر دستاوردی دیگر برای تقویت تعاملات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان خواهد بود.  

 زولتان وارگا هاسونیچ سفیر مجارستان در تهران نیز در ادامه این دیدار با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و تجارت کشورش به تهران گفت:  تقویت و ارتقاء سطح مناسبات دو کشور با آمد و شدهای مقامات دولتی ـ پارلمانی دو کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی در همین راستا افزود: گسترش سطح همکاری میان مجالس مجارستان و ایران با تقویت همکاری های گروه‌های دوستی پارلمانی صورت پذیر است و امید است در آینده نزدیک با سفر گروه دوستی پارلمانی ایران ـ مجارستان به بوداپست گام های جدی و عملی برداشته شود.   

سفیر مجارستان در تهران، توسعه همکاریهای فرهنگی بین دو کشور را حائز اهمیت خواند و در این خصوص بیان داشت: توسعه و گسترش ارتباطات بین کشورها از مسیر کانال فرهنگی ـ اجتماعی تقویت می گردد و امید است که دو کشور در زمینه فرهنگی نیز اقدامات مناسب و به روزی داشته باشند.

وی با تأکید بر حمایت مجارستان از توافق برجام افزود: گفت وگو و مذاکره در مسیر توافق برجام، بهترین راه برای طرفهای برجامی است و بوداپست از هرگونه توافقی که به رفع موانع منجر گردد، حمایت می کند.

انتهای پیام

کد خبر 4577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =