کد خبر 3250
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

زاهدی:

روابط تجاری میان ایران و اندونزی تا سال آینده افزایش خواهد یافت

روابط تجاری میان ایران و اندونزی تا سال آینده افزایش خواهد یافت

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی در دیدار با سفیر این کشور در تهران خواستار تسریع در افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری تجلیلی نمایدگان ما، محمد مهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی عصر امروز (یکشنبه 23 آبان 1400) با رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در تهران دیدار و گفتگو کرد.
محمدمهدی زاهدی در این دیدار با اشاره به جلسه مجازی (وبینار) روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اندونزی، گفت: در این جلسه تفاهمات خوبی در جهت توسعه روابط دوجانبه صورت گرفت و مقرر شد تا با ادامه دیدارها و گفتگوها، همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور شکل جدی‌تری به خود گرفته و توسعه پیدا کند. 

وی افزود: ظرفیت‌ها و شرایط دو کشور به گونه‌ای است که می‌توان در حوزه‌های بهداشت و درمان، روابط تجاری و تولیدات صنعتی، همکاری‌هایی را تعریف و به اجرا رساند. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و اندونزی در خدمات پزشکی و تجهیزات فنی و مهندسی، گفت: تسریع در تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور باعث رشد تعاملات خواهد شد تا جایی که می‌توان انتظار داشت از این طریق سطح مراودات تجاری تا سال آینده دو برابر شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی تاکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور بزرگ مسلمان با همکاری و تعامل با یکدیگر می‌توانند در جهت وحدت کشورهای مسلمان گام‌های مهمی بردارند و از این طریق در رفع مسائل جهان اسلام به ویژه در شرایط حساسی چون همه‌گیری بیماری کرونا، اقدامات مثبتی را به انجام برسانند.

شایان ذکر است، محسن زنگنه نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور، تصریح کرد: حوزه علمی، پزشکی، آموزشی، انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی بخش‌هایی هستند که می‌تواند محور توسعه تعاملات بین ایران و اندونزی قرار گیرد و تفاهمنامه‌های دوجانبه‌ای در خصوص آنها تدوین و به امضای طرفین برسد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه‌ و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان دوره یازدهم مجلس یشورای اسلامی خواستار تعامل و توسعه روابط با کشورهای شرق آسیا و کشورهای مسلمان از جمله اندونزی هستند. 

نائب رئیس گروه‌ دوستی پارلمانی ایران و اندونزی با اشاره به قرابت‌های دینی و فرهنگی بین ایران و اندونزی، خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها در اندونزی هم مانند ایران به اجرا گذاشته شده است و این حوزه و همچنین بخش قیمت حامل‌های انرژی، زمینه‌های خوبی برای گفتگوهای پارلمانی است.

رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در تهران با تاکید بر انجام دیدارها و گفتگوهای دوجانبه، گفت: برگزاری این جلسات به تقویت روابط و مناسبات بین دو کشور منجر می‌شود.  

وی حوزه انرژی را یکی از زمینه‌ها و اولویت‌های همکاری ایران و اندونزی دانست و ابراز امیدواری کرد تا روابط دوجانبه در آینده تقویت شود و شاهد گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف باشیم.

سفیر اندونزی در تهران با بیان اینکه به توسعه روابط دو کشور خوشبین هستم، تاکید کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مثبت و سازنده‌ای در توسعه تعامل بین کشورها دارند.

منبع: خانه ملت

انتهای یپام

کد خبر 3250

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =