کد خبر 9445
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

عموئی مطرح کرد

نقش موثر مجلس ایران و اندونزی در ارائه چهره عقلانی از اسلام

نقش موثر مجلس ایران و اندونزی در ارائه چهره عقلانی از اسلام

عضو هیئت اجرایی بین المجالس کشورهای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی، گفت: نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند در ارائه چهره عقلانی از اسلام و مواجهه همزمان با چالش اسلام هراسی، تروریسم و افراط گرایی موثر واقع شود.

به گزارش نمایندگان ما، هیات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین المجالس اسلامی، که به منظور شرکت در مجمع مشورتی مجالس کشورهای اسلامی به اندونزی سفر کرده است صبح امروز (چهارشنبه چهارم آبان ماه)، با بامبانگ سوساتیو، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و فاضل محمد، هدایت نور وحید، عصر الثانی نوابان رئیس این مجلس دیدار و گفتگو کرد.

ابوالفضل عموئی نماینده مردم تهران، در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و دیرینه میان ایران و اندونزی، نسبت به توسعه روابط در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری و شرکت در نشست‌ها و مجامع بین‌المللی به بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های پارلمانی در جهت ارتقاء و پیشبرد روابط کمک می کند.

عضو هیئت اجرایی بین المجالس کشورهای اسلامی (PUIC، در ادامه این دیدار ضمن اشاره به وجود زمینه‌های مناسب همکاری در راستای ارتقاء همکاری‌های مشترک میان تهران - جاکارتا، تصریح کرد: نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند در ارائه چهره عقلانی از اسلام و مواجهه همزمان با چالش اسلام هراسی، تروریسم و افراط گرایی موثر واقع شود.

سوساتیو: اهمیت ایران برای اندونزی به عنوان کشوری مهم و دارای سابقه طولانی

بامبانگ سوساتیو، رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق اندونزی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، گفت: جایگاه ایران به عنوان کشوری مهم و دارای سابقه طولانی برای ما حائز اهمیت است.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی با اشاره به اهمیت تبادل نظر و گفتگوی میان کشورها در دستیابی به صلح پایدار و نظم جهانی اظهار داشت: افزایش تعاملات میان مجالس کشورها باعث دستیابی به زندگی بهتر برای جوامع انسانی است.

سوساتیو، همچنین توسعه مناسبات در همه عرصه ها میان کشورهای مسلمان به ویژه ایران و اندونزی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تصمیماتی که در نشست ها و مجامع بین‌المللی اتخاد می‌شود، کمک می کند تا تمام‌ جوامع انسانی و به طور خاص کشورهای مسلمان از آن منتفع گردند.

گفتنی است، در این نشست ابراهیم رضایی، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در PUIC  و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد خبر 9445

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =