کد خبر 12597
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

علیرضابیگی:

با لغو روادید می توان میزبان افراد مختلف از کشورهای گوناگون بود که نهایتا سبب ارزآوری می شود

با لغو روادید می توان میزبان افراد مختلف از کشورهای گوناگون بود که نهایتا سبب ارزآوری می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد با توجه به ظرفیت های ایران اسلامی در حوزه های گردشگری، سلامت، علمی و غیره، اگر لغو روادید صورت بگیرد می توان میزبان افراد مختلف از کشورهای گوناگون بود که نهایتا سبب ارزآوری بیشتر خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت لغو روادید سفر میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، گفت: کشورهایی که اعتماد متقابل به همدیگر دارند و همکاری های امنیتی و سیاسی خوبی انجام می دهند عموما به سمت لغو روادید گام بر می دارند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی وقتی منافع کشورها با یکدیگر تعریف و تامین می شود، لغو روادید می تواند به تحقق این هدف کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد لغو روادید می تواند در عرصه اقتصادی نیز تاثیرگذار باشد، ادامه داد: به عنوان مثال امروزه میان ایران و ترکیه لغو روادید صورت گرفته و این امر به رونق صنعت گردشگری دو کشور کمک کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین با توجه به ظرفیت های ایران اسلامی در حوزه های گردشگری، سلامت، علمی و غیره، اگر لغو روادید صورت بگیرد می توان میزبان افراد مختلف از کشورهای گوناگون بود که نهایتا سبب ارزآوری بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورها مانند جمهوری آذربایجان به صورت یکجانبه لغو روادید انجام داده که این موضوع نیز می تواند در عرصه تجاری و اقتصادی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

کد خبر 12597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =