کد خبر 3232
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

درخواست نمایندگان مازندران برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان

درخواست نمایندگان مازندران برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان

دو عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم رسیدگی به وضعیت سیل زدگان این استان تاکید کردند.

به گزارش نمایندگان ما، محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه) در تذکری اظهار کرد: سیل‌های خانمان برانداز و ویران کننده غرب استان مازندران قصه تلخ و تکراری هر سال مردم است، متاسفانه آسیب های جدی به منازل و مزارع مردم وارد شده است.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: اغلب پل‌ها قدیمی و غیراستاندارد بوده که توان پذیرش آب‌های مکرر در زمان باران را ندارند.

مجسنی بندپی در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی گفت:به موضوع آبخیزداری منطقه به طور جدی رسیدگی شود چون عدم وجود اعتبار در حوزه آبخیزداری باعث خسارات بیش از حد سیل‌ها در منطقه شده است. همچنین وزارت کشور و ستاد بحران نیز باید به طور جدی به این موضوع بپردازند.

همچنین سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن نیز در تذکر دیگری اظهار کرد: سیل در شرق گیلان و غرب استان مازندران به ویژه شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد رخ دادت و باعث بروز خساراتی به ابنیه، خانه ها و گلخانه های مردم شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی هر چه سریعتر برای ترمیم خرابی ها و جبران خسارات اقدام کنند.

حسینی تاکید کرد: باید سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور میزان خسارات وارده را هر چه سریعتر برآورد کرده و تقدیم دولت کند.این اولین و آخرین سیل نخواهد بود، لذا باید با اقدامی مناسب برای ساماندهی رودخانه ها صورت گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 3232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =