کد خبر 6366
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

حاتمی:

خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است

خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ کلیبر هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش نمایندگان ما، حسین حاتمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری کلیبر با بیان این‌که شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند به دلیل دوری از مرکز، پراکندگی روستاها، کوهستانی، جنگلی و صعب‌العبور بودن راه‌ها از محرومیت شدید رنج می‌برند و به‌عنوان نمونه در حوزه‌ی راه و ماشین‌آلات از میانگین استانی، یک به سه فاصله داریم که نیازمند رسیدگی بیش‌تر است، گفت: ردیف بودجه‌ی بزرگراه تبریز - اهر برای تداوم تا کلیبر و خداآفرین اصلاح شده و تخصیص اعتبار آن مطالبه‌ی جدی ماست.

حاتمی تصریح کرد: پنج‌شنبه‌ها کاروان خودرویی گردشگران در فاصله‌ی اهر تا کلیبر ترافیک زنجیره‌ای بزرگی ایجاد می‌کند که خطر تصادف به همراه دارد.

وی با اشاره به بافت روستایی و عشایری شهرستان‌های کلیبر،  خداآفرین و هوراند تاکید کرد: عشایر ۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند که ۸۰ درصدشان در شهرستان‌های ما مستقرند. ۲۰ درصد هم بهره‌وری دارند. در توزیع عادلانه‌ی منابع این موضوع مد نظر قرار نمی‌گیرد و بهره‌وری آن‌ها در تخصیص اعتبارات نادیده گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه؛ شهرستان‌های ما از سرمایه‌گذاری نهادهای بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی هیچ بهره‌ای نبرده‌اند، گفت: خداآفرین و هوراند بیمارستان ندارند و تنها برخورداری‌شان درمانگاهی است که خود خسته و بیمار است و بیش‌ترین مدارس کانکسی استان را ما داریم.

حاتمی با انتقاد از عدم پرداخت خسارت‌های سیل مرگ‌بار ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ و اجرا نشدن مصوبات سفر هیأت عالی دولت و مجلس هم انتقاد کرد و گفت: قرار بود ۶۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و همین‌قدر تسهیلات برای جبران خسارت سیل در حوزه‌ی کشاورزی پرداخت شود، که نشد. نجابت مردم ما که درگیری و جنجال نکردند، این نیست. این خیلی بد است که تا در کشور سر و صدایی نباشد، کسی پاسخ‌گو نیست.

نماینده کلیبر ادامه داد: جوانان ما برای فعالیت‌های فرهنگی - هنری، مکان مشخصی ندارند. تکمیل ساختمان مجتمع فرهنگی - هنری و زمین ورزش چمن مصنوعی ندارند. قطب گردش‌گری شمال غرب کشور، زیرساخت ندارد و آب‌گرم متعلق دچار حاشیه و مسائل اجتماعی است که حل و فصل این‌ها نیازمند اراده‌ی جدی و پی‌گیری است.

حاتمی با اشاره به مشکلات شهرداری‌های جدیدالاحداث خداآفرین و هوراند گفت: شهرداری‌ها گرفتارند و با وجود کلی مطالبات انباشت شده، آهی در بساط ندارند. ۱۰ میلیارد برای هر کدام از ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار این سفر چیزی نیست اما می‌تواند در گره‌گشایی مشکلات آن‌ها عمیقاً کارساز باشد.

نماینده کلیبر،  خداآفرین و هوراند با بیان این‌که حجم مستغرق سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی و سد عمارت بیشتر از بهره‌مندی ماست و ما شده‌ایم مخزن استان اردبیل، از دولت خواست: زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین باید از سه‌راهی اسکانلو تا دشت آبش‌احمد از آب سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

کد خبر 6366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =