کد خبر 3340
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

مقتدایی:

اگر منافع ایران در برجام تامین نشود مذاکره نخواهیم کرد

اگر منافع ایران در برجام تامین نشود مذاکره نخواهیم کرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اکنون طرف غربی به گونه ای رفتار کرده که احساس می کنیم بنای آنها بر تامین خواسته های ایران است، اگر این روند تداوم پیدا کند مذاکرات و نتایج آن حاصل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص مذاکرات برجام گفت: در ارتباط با برجام طرف های مقابل ما به دو گروه عمده غربی تقسیم شده اند کشورهای غربی که بدعهدی کردند شامل کشورهای اروپایی و کشور آمریکا که پیمان شکنی کرده؛ یعنی هر دو در ارتباط با پذیرش تعهدات خود آنچه که بر عهده داشتند عمل نکردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: بر این اساس اکنون که دور جدید مذاکرات آغاز شده است و دولت سیزدهم مسئولیت مذاکرات را بر عهده گرفته، اخذ تضمین به عنوان یک اصل مورد توجه است و حتما طرف غربی باید دیوار بی اعتمادی ایجاد شده را کاهش دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما به کشورهای اروپایی اعلام کرده ایم که اگر قرار باشد مذاکره کنیم و نتایج مذاکرات مانند دورهای قبلی مذاکرات و مانند تعهدات قبلی برجام باشد، جمهوری اسلامی ایران انگیزه ای برای پیگیری نخواهد داشت به دلیل اینکه انگیزه ما برای تامین منافع ملت ایران است نه برای خوشامد یا تامین منافع غرب، بر این اساس ما وارد مذاکراتی می شویم که هر دو طرف احساس کنند که منافع آنها تامین شده است.

وی بیان کرد: اکنون طرف غربی منافع برجام را برداشت کرده و هیچ منفعتی از برجام عاید ایران نشده این موضوع همان چیزی است که در هفته های گذشته در مذاکرات ایران با 1+4 مورد تاکید بوده است.

مقتدایی تاکید کرد: اکنون طرف غربی به گونه ای رفتار کرده که احساس می کنیم بنای آنها بر تامین خواسته های ایران است،  اگر این روند تداوم پیدا کند مذاکرات و نتایج آن حاصل خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ولی اگر منافع ملت ایران تامین نشود مذاکره ای که تامین کننده نیازهای ایران نباشد و نتواند منافع ملی ما را تامین کند عملا مثمر ثمر نخواهد بود و ایران صرفا وقتی در مذاکرات به صورت جدی حاضر می شود که احساس کند طرف مقابل به دور از هرگونه فریبکاری یا ریاکاری به دنبال تامین حقوق ملت ایران است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =