کد خبر 3354
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

گودرزی:

اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور است

 اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور است، گفت: بحث نظام مالیاتی، بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی در حوزه های مختلف بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به قرارداد کرسنت، گفت: این قرارداد مبتنی بر فساد از همان اول بسته شد و باطل بود که محرمانه نگاه داشته و اجازه ندادند مجلس شورای اسلامی در جریان این مسأله قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اصل ۱۳۹ قانون اساسی که تأکید دارد چنین مباحثی حتما باید از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد، درباره موضوع کرسنت که بسیار مهم است، در نظر گرفته نشد. رشوه داده اند، نفت و گاز مملکت را برده اند و قرار است ما را جریمه هم کنند که این محصول تفکر غربگرای حاکم بر نظام اجرایی کشور بود.

وی افزود: در اصل ۱۳۹ قانون اساسی آمده که صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد موکول به تصویب در هیأت وزیران است و باید به اطلاع مجلس برسد. در مواردی که طرف دعوی خارجی باشد و در موارد مهم داخلی، باید به تصویب مجلس نیز برسد. موارد مهم را قانون تعیین می کند لذا از رئیس دستگاه قضا تقاضا داریم اکنون که مجلس انقلابی با ۲۵۳ امضا درخواست کرده با این فساد بزرگ در وزارت نفت و با تمام عوامل دخیل در این پرونده با هر طیف، فکر، جریان، حزب، گروه و باندی که تعلق دارند، به صورت انقلابی برخورد قاطع کند.

گودرزی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت توجه کند حضرت آقا، در سال ۹۷، رئیس جمهور، کابینه و دولت دوازدهم را برای یک موضوع خواستند و آن اصلاح قانون بودجه بود. همکاران در مجلس دهم می دانند در این مجلس تنها اتفاقی که نیفتاد، اصلاح ساختار بودجه بود. اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور بوده و در بحث نظام مالیاتی و بخشودگی ها و معافیت های مالیاتی در حوزه های مختلف، بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با تأکید بر طرح ساماندهی وضعیت استخدام کارکنان دولت عنوان کرد: این موضوع از مجلس دهم در حال پیگیری است که متأسفانه با ترفند دولت وقت، این فرصت از ما گرفته شد و به مجلس فعلی موکول شد. دل ما امیدوار بود که دولت و شخص رئیس جمهور پایبند به این مسأله است که اخیرا در جلسات مختلف تأکید کرده اند وضعیت های شغلی مختلف اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، حجمی، خریدخدمتی و چنین عناوین خلق الساعه بستر فساد و تبعیض بوده و خاستگاه اصلی عدم نظام هماهنگ و برقراری عدالت در پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این رو با معاونت رئیس جمهور توافق کردیم که ظرف ۴۵ روز، لایحه داده شود که این لایحه را تحویل ندادند و امروز با برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی جلسه گذاشته و درخواست داریم این مسأله مهم را مورد توجه جدی قرار دهند که مطالبه مردم بود و می تواند سطح رضایتمندی بالایی را در جامعه ایجاد کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه فرصت پیش آمده امروز برای انقلاب، طلیعه خلق فرصت های بزرگ بوده و مقطع کنونی انقلاب، مقطعی بسیار حساس و مغتنم است، خاطرنشان کرد: باید حواسمان باشد جریان غربگرا و عناصر ورشکسته خوابشان نبرده لذا غفلت نکنیم و اجازه ندهیم جریان های مسأله دار بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی فاصله بیاندازند. دولت انقلابی همراه این مجلس می تواند گره گشای مشکلات بزرگ و رقم زدن آینده ای بسیار پرامید و نویدبخش باشد.

انتهای پیام

کد خبر 3354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =