کد خبر 908
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

زنگنه:

قانون بسیار خوبی در حوزه اصلاح ساختار تدوین شده است

قانون بسیار خوبی در حوزه اصلاح ساختار تدوین شده است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس: دولت سیزدهم باید تا نیمه آذرماه براساس آیین نامه داخلی بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس اعلام کند و براساس آیین نامه سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور باید در نیمه شهریورماه آیین نامه اجرایی بودجه ۱۴۰۰ را به دستگاه ها ابلاغ کند.

به گزارش نمایندگان ما، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، در نشست علنی نوبت سوم امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 52 قانون اساسی و ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس گفت: از زحمات رئیس مجلس و هیات رئیسه برای برگزاری منظم جلسات در بررسی صلاحیت وزرا تشکر می کنیم و با توجه به جلسات سال های گذشته این دوره یکی از دوره های بسیار خوب و در تراز مجلس انقلابی بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس یازدهم افزود: دولت سیزدهم باید تا نیمه آذرماه براساس آیین نامه داخلی بودجه سال 1401 را به مجلس اعلام کند و براساس آیین نامه سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور باید در نیمه شهریورماه آیین نامه اجرایی بودجه 1400 را به دستگاه ها ابلاغ کند. با توجه به اینکه فردا نخستین جلسه هیات دولت برگزار می شود و با توجه به اینکه برخی احکام اصلاح ساختار بودجه در پنجم مردادماه به دولت ابلاغ شده و موادی است که برای دولت در سال 1401 لازم الاجراست، تقاضا داریم رئیس جمهور و هیات دولت توجه کنند تا برخی احکام که لازم است، در آیین نامه ای که رئیس جمهور ابلاغ می کند، مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جمله این موضوعات، بند یک ماده واحده است که براساس آن «باید شناسه پرداخت برای تمامی پرداخت‌های دولت ایجاد» و همچنین بند 2 که «استقرار کامل نظام پرداخت به ذینفع نهایی و ممنوعیت هرگونه پرداخت به غیرذینفع نهایی» در اینجا مطرح شده و در حوزه کمک های حمایتی در بند 3 نیز «ثبت و ساماندهی فهرست تمامی افراد دریافت کننده کمک های حمایتی اعم از کمک های وزارت رفاه و سایر دستگاه های حمایتی» قید می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ضمن تبریک پیشاپیش به وزرایی که رأی اعتماد مجلس را اخذ می کنند، وزراء دولت سیزدهم باید توجه داشته باشند که قانون بسیار خوبی در حوزه اصلاح ساختار تدوین شده و باید مدنظر ریاست جمهوری و هیات دولت قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: این موارد احکامی است که باید در سال 1400 اجرا شود، البته باید در مجلس طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه که بارگذاری شده در اولویت قرار گیرد و با همکاری دولت آن را پیش ببریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 908

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =