کد خبر 1084
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

دهقانی:

تغییر وزیر صمت اصلی‌ترین عامل گرانی خودرو

 تغییر وزیر صمت اصلی‌ترین عامل گرانی خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند گرانی خودرو در بازار دلایل مختلفی مانند رشد نرخ ارز و کاهش تولید خودروسازان دارد اما بحث تغییر وزیر صمت در هفته‌های گذشته را می‌توان اصلی‌ترین عامل دانست.

به گزارش نمایندگان ما، الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار، گفت: هرچند گرانی خودرو در بازار دلایل مختلفی مانند رشد نرخ ارز، کاهش تولید خودروسازان و... دارد اما محدوده زمانی تغییر دولت‌ها و تغییر وزیر صمت در هفته‌های گذشته را می‌توان اصلی‌ترین عامل دانست.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی سردرگمی مدیریتی را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار  هنوز تبیین نشده است، بنابراین مشکلات فعلی مقطعی بوده و با تصمیم گیری‌های مناسب قیمت‌ها منطقی شود.

وی ناکارآمدی سیستم مدیریتی را یکی دیگر از دلایل نابسامانی صنعت خودروسازی و زیان انباشته آنها برشمرد و اضافه کرد: سازوکار این شرکت‌های باید اصلاح شود تا زمینه تحول در این صنعت فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امیدواریم با سیاست‌گذاری و رویکرد جدید بتوان مشکلات موجود در این صنعت را رفع کرد، ادامه داد: بهبود کیفیت، افزایش تیراژ تولید، کاهش قیمت تمام شده تولید و تامین خودروی ارزان قیمت، استفاده از انرژی‌های پاک در این زمینه و... از جمله موضوعاتی است که خودروسازان کشور باید به آن توجه کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =