کد خبر 10495
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

حسینی کیا مطرح کرد

ناترازی عرضه و تقاضا دلیل افزایش بی ضابطه قیمت در بازار خودرو

ناترازی عرضه و تقاضا دلیل افزایش بی ضابطه قیمت در بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو را یکی از دلایل افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو دانست و گفت: این ناترازی موجب گرانی در بازار خودرو شده است.

به گزارش نمایندگان ما، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی افسارگسیخته خودرو در بازار، گفت: در حال حاضر حجم نقدینگی در جامعه بالا است که متاسفانه بخشی از آن روانه بازار خودرو شده؛ زمانیکه که سرمایه‌های مردم به سمت اشتغال و تولید هدایت نشود، ایجاد نابسامانی‌های این‌چنینی دور از انتظار نیست.

وی افزود: دولت باید با ایجاد بازارهای مطمئن، انگیزه مردم برای ورود به بازار دلالی خودرو را کاهش دهد تا تقاضای کاذب از این حوزه حذف شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو را یکی دیگر از دلایل افزایش بی ضابطه قیمت خودرو دانست و اضافه کرد: این ناترازی موجب گرانی در بازار خودرو شده است، امیدواریم با واردات خودرو که وزیر صمت وعده آن را داده است و افزایش تیراژ تولید، عرضه در بازار افزایش یابد در نتیجه قیمت‌ها منطقی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اثر افزایش نرخ ارز، ادامه داد: با رشد نرخ ارز، قیمت خودرو را براساس آن محاسبه کردند و این موضوع موجب گرانی بی حد و حساب این کالا در بازار شد.

انتهای پیام

کد خبر 10495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    تنها راهکار فعلی تا چند سال یک قرعه کشی سه ماهه و یک ساله با نرخ کارخانه برای طرح های دوات دو فروش نقدی سی درصد بیشتر از نرخ کارخانه برای خودروهای زیر پانصد میلیون در نمایندگی ها برای خانوارهای بی خودروخودرو ها و سه واردات برای ابر ثروتمندان برای کسب درلند