کد خبر 1806
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

محمد صالحی:

اجرای طرح واردات خودرو سبب کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود

اجرای طرح واردات خودرو سبب کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب طرح واردات خودروهای خارجی قصد دارد قیمت خودروهای داخلی را بشکند تا مردم برای خرید خودرو دچار مشکل نشوند.

به گزارش نمایندگان ما، حسین محمد صالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح مجلس برای واردات خودروهای خارجی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است، اظهار کرد: شورای نگهبان روی مسائل ارزی و مالی این طرح که از چه منبعی قرار است این اعتبارات تأمین شود ایراد گرفت که در نتیجه طرح به مجلس بازخواهد گشت و مجلس در اولین جلسه طرح واردات خودرو را اصلاح می‌کند و مجدداً به شورای نگهبان باز می‌گرداند.

وی افزود: همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور کلی از طرح واردات خودرو ایراد گرفته و استدلال می‌کند که اگر این طرح اجرا شود روی تولیدات داخلی خودرو تأثیر منفی می‌گذارد و با اقتصاد مقاومتی در تعارض است که مجلس باید این ایرادات را نیز برطرف کند.

نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدونشهر و بویین میاندشت در مجلس، گفت: هم‌اکنون خودروسازان کشور به دلایل واهی بسیاری از خودروهای خود را دپو کرده‌اند و وارد بازار نمی‌کنند تا قیمت‌ها بالا رود و از این طریق سود بیشتری ببرند. اگر امروز قیمت خودروهای داخلی سرسام‌آور بالا رفته است به دلیل همین رفتار شرکت‌های خودروسازی است.

محمد صالحی تصریح کرد: به همین دلیل مجلس با تصویب طرح واردات خودروهای خارجی قصد دارد به این حرکت خودروسازان داخلی پایان دهد تا آنها مجبور شوند خودروهای دپو شده را وارد بازار کنند که در نتیجه قیمت خودروهای داخلی می‌شکند و کاهش محسوسی پیدا می‌کند یا حداقل قیمت‌ها تعدیل و واقعی‌تر می‌شود.

وی افزود: اخیراً هم که هنوز مصوبه واردات خودرو کامل نشده و نظر شورای نگهبان نیامده بود مقداری قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا کرد که نشان دهنده تأثیر این طرح است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: درباره کیفیت خودروهای داخلی به شرکت‌های خودروسازی تذکرات لازم داده شده است و هماهنگی‌هایی انجام شده که این خودروها استانداردهای لازم را برای عرضه به بازار داشته باشند، اما هر کاری هم کنیم کیفیت خودروهای داخلی به پای کیفیت خودروهای خارجی نمی‌رسد، مگر اینکه تولید یکسری از محصولات متوقف شود و خودروهای جدید برای عرضه به بازار طراحی و ساخته شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1806

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =