کد خبر 3412
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

بازدید قالیباف از موزه ملی ورزش

بازدید قالیباف از موزه ملی ورزش

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه رونمایی از نخستین سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف و هیات همراه روز سه‌شنبه با حضور در کمیته ملی المپیک از موزه ورزش مستقر در این نهاد بازدید کرد.

در بازدید از موزه سپیده گلیجانی مقدم مدیر موزه ورزش به ارایه گزارشی از تالار مشاهیر ایران،  سیر تاریخی ورزش ایران،  تالار ملی و باستانی کشور شامل ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشتی و چوگان پرداخت.

در پایان رییس مجلس از تالار بازی‌های آسیایی و تالار جهان پهلوان تختی بازدید کرد.

بازدید رییس مجلس از موزه ملی ورزش

مدیر موزه ورزش گفت: در موزه ملی ورزش حدود ۲ هزار و ۵۰۰ آثار ارزشمند به صورت اهدایی و امانت در این موزه موجود است.

همچنین طی ۲ سال اخیر از ۴۳ سردیس مدال‌آوران المپیک در این موزه رونمایی شده که امروز برای نخستین بار از سردیس علی باغبانباشی در دوومیدانی، تیمور غیاثی  دوومیدانی، میررسول رئیسی در وزنه‌برداری، هوشنگ کارگرنژاد در وزنه‌برداری، به عنوان مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و راضیه شیر محمدی مدال‌آور پارالمپیک رونمایی شد.

بازدید رییس مجلس از موزه ملی ورزش

کمیته ملی المپیک امسال هم برنامه‌ریزی برای ساخت ۷۰ سردیس را در دستور کار دارد که ۳۰ سردیس برای طلایی‌های بازی‌های آسیایی از ۱۹۵۱ دهلی تا ۱۹۷۴ تهران است که البته تعداد زیادی از مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی المپیکی هستند که پیش‌تر سردیس آنها در بخش المپیک ساخته شده است.

بازدید رییس مجلس از موزه ملی ورزش

انتهای پیام

کد خبر 3412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =