کد خبر 3634
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

دهنوی:

الزام بانک مرکزی برای دریافت «اینماد» خلاف قانون است

الزام بانک مرکزی برای دریافت «اینماد» خلاف قانون است

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که الزام بانک مرکزی برای دریافت نشان اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی، برخلاف روح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط مجلس است.

به گزارش نمایندگان ما، محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی گفت: در هفته های اخیر بانک مرکزی، کسب و کارهای اینترنتی را ملزم به دریافت "اینماد" کرده است، الزام بانک مرکزی درخصوص دریافت نشان اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی، برخلاف روح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

وی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد:این اختلاف نظر بین وزارتخانه های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی، 350 هزار کسب و کار جوانان کشور تحت تاثیر قرار گرفته  و این دستگاه ها بر خواسته بدون منطق خود تاکید دارند. لازم است به این مسئله ورود کرده و از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کارآفرینان و جوانان حمایت کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اختلافات بین دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی تواند مانع کار شود و اگر مشکلی در بستر فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال نسبت به دریافت نماد مذکور وجود دارد باید آن را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مجلس مدافع فعالیت های اقتصادی در بستر فضای مجازی بوده و همه تلاش ما تقویت این حوزه است،در حال حاضر براساس آمار ارائه شده، کسب و کارهای دیجیتال حدود 4 الی 5 درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده که باید به بیش از 10 الی 15 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

کد خبر 3634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =