کد خبر 3679
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

مقتدایی:

ادامه مذاکرات هسته ای فقط با تامین منافع ملت ایران امکان پذیر خواهد بود

ادامه مذاکرات هسته ای فقط با تامین منافع ملت ایران امکان پذیر خواهد بود

در مذاکرات جدید برجامی، تاکید نمایندگان ایران بر لغو کامل تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران است که باید این مسئله در مذاکرات اجرایی و عملیاتی شود.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص توافقات جدید هسته ای ایران گفت: در مذاکرات جدید برجامی، تاکید نمایندگان ایران بر لغو کامل تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران است که باید این مسئله در مذاکرات اجرایی و عملیاتی شود.

مقتدایی عنوان کرد: مذاکرات باید در چارچوبی باشد که در آن منافع ملت ایران در نظر گرفته شود و نمایندگان ایران سعی دارند در مذاکرات هسته ای، محور اصلی آن لغو کامل تحریم ها باشد.

وی بیان کرد: در مذاکرات هسته‌ای، به طور صریح به طرف های اروپایی این پیام داده شده است که اگر مذاکرات  طولانی، فرسایشی و زمانبر باشد به گونه‌ای که در آن اهداف مورد قبول ایران در مذاکرات به خطر بیفتد، این مطلب قابل قبول نیست و با آنان از نظر سیاسی برخورد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مادر در مذاکرات باید بتوانیم برای تامین منافع ملت ایران اعم از خرید و فروش نفت و سایر اقلام مورد نیاز مردم، مذاکرات را به سمت و سویی ببریم که درجهت منافع ملت ایران باشد و از نظر اقتصادی منافع مردم را تامین کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعات متعددی اعم از: کشتیرانی، ترخیص کالاهای مورد نیاز ایرانی، صادرات و واردات و مباحث تجاری دیگر در توافقات هسته‌ای توسط نمایندگان مردم ایران بیان شده است و مورد بررسی است.

مقتدایی بیان کرد: طرف های اروپایی باید شروط ایران را در مذاکرات بپذیرند نه اینکه  یک سو انتظار داشته باشند که ایران به تعهدات خود پایبند باشد و از سوی دیگر به بدعهدی و حیله گری خود ادامه دهند، دولت سیزدهم نیز با چنین رویکردی وارد مذاکرات هسته‌ای شده و دور هفتم مذاکرات اینک به پایان رسیده است.

وی در خاتمه گفت: باید در مذاکرات هسته‌ای منافع ملت ایران در نظر گرفته شود و طرف های اروپایی به تعهدات خود پایبند باشند.

انتهای پیام 

کد خبر 3679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =