کد خبر 3734
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

حیدری:

مجلس به‌ طور ویژه و مرتب روند مذاکرات را از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌کند

مجلس به‌ طور ویژه و مرتب روند مذاکرات را از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وظیفه مسئولان وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران است که گزارش مذاکرات را به طور دقیق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی و در صورت لزوم، صحن مجلس ارائه دهند.  

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما با اشاره به دور جدید مذاکرات، گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان جزئیات مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ است و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به‌ طور ویژه و مرتب روند مذاکرات را از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌کنند.  

وی افزود: قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه مشترکی بین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره کننده کشورمان و وزیر امور خارجه و معاونانش برگزار شود تا نمایندگان بیشتر در جریان جزئیات مذاکرات انجام شده قرار گیرند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه مسئولان وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران است که گزارش مذاکرات را به طور دقیق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی و در صورت لزوم، صحن مجلس ارائه دهند.  

حیدری با بیان اینکه آینده مذاکرات از الان قابل پیش‌بینی نیست و بستگی به طرف مقابل دارد و آنان باید همه شروط ایران و به ویژه لغو کامل تحریم‌ها را بپذیرند. در پایان اضافه کرد: فعلا مواضع و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران به آنان اعلام شده است و متقابلاً آن هم پیشنهاداتی داشتند و توافق کردند که مذاکرات در نشست‌های آینده کاربردی تر باشد.

انتهای پیام

کد خبر 3734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =