کد خبر 4180
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

یوسفی:

اعتبارات خوزستان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

اعتبارات خوزستان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: ‌اعتبارات تملک دارایی‌ خوزستان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، مجتبی یوسفی درباره وضعیت اعتبارات تملک دارایی‌ خوزستان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته به دنبال آن بودیم، مسئله همراهی با سایر نمایندگان کشور در موضوعات کلان ملی بوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این همدلی بین نمایندگان افزود: همراهی نمایندگان تاثیر به سزایی در جذب اعتبارات دولتی و عمرانی داشته است. به طوری که سال گذشته بودجه استان خوزستان 2 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است اما امسال فقط در منابع تملک دارایی‌ها به 5 هزار و 585 میلیارد تومان رسیده است.

یوسفی بیان داشت: اگر بخواهیم این میزان اعتبار را با ماده 56 که همان ظرفیت داخلی و بانکی است؛ جمع کنیم فقط دو هزار و 226 هزار میلیارد تومان ظرفیت بانک ها را آورده ایم که البته جذب این بودجه به همت استاندار و مدیران کل بستگی دارد.

نماینده مرد اهواز در مجلس افزود: جذب اعتبارات دولتی و عمرانی همت استانداران ،مدیران کل و فرمانداران را می طلبد و نمایندگان در زمان تصویب بودجه ،بودجه های مورد نیاز را تصویب می کنند اما تخصیص و پیگیری با استاندار و مدیران کل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: متاسفانه در استان ما این موضوع به درستی پیگیری نمی شود. به عنوان مثال در سال گذشته برای قطار شهری اهواز 500 میلیارد تومان اوراق تصویب کردیم اما متاسفانه شهرداری و شورای سابق نتوانستند آن را جذب کنند و برگشت خورد .

‌نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم افزود: در سال 1399 با توجهات ویژه مقام معظم رهبری 100 میلیون یورو جهت پروژه های آب و فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به دلیل تاخیر در پروژه فقط 50 میلیون یورو تخصیص داده شد.

وی یادآورشد: از طرفی به دلیل اینکه نرخ ارز 17 هزار تومان در نظر گرفته شد مبلغ آن 750 میلیارد تومان بود در صورتی که نرخ ارز 30 هزار بوده است و یعنی نزدیک به 800 میلیارد تومان تنزیل خورد که این یک اشتباه بوده و تا قبل از آغاز این مجلس فقط 12 میلیون یورو از تخصیص داده شد که ما مجددا این بودجه رو به چرخه آورده ایم.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =