کد خبر 4299
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

متفکرآزاد:

دلالان نافع استمرار ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند/ ارز ترجیحی سرمایه های ایران را به باد داد

دلالان نافع استمرار ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند/ ارز ترجیحی سرمایه های ایران را به باد داد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد موجود در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و برنامه دولت و مجلس برای اصلاح آن اظهار داشت:‌ اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشود دلالان نافع وضعیت موجود خواهند بود ولی نباید اجازه دهیم سرمایه های کشور هدر رود.

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به فساد موجود در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و برنامه دولت و مجلس برای اصلاح آن اظهار داشت:‌اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده و یا اصلاح شود و زیرساخت‌های آن فراهم نباشد قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: دولت سیزدهم هدف‌گذاری کرده که فسادهای موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی که به منظور واردات کالاهای اساسی در دولت پیشین برنامه‌ریزی شده بود را اصلاح کرده و تخصیص این ارز را حذف کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد:‌همه کارشناسان متفق‌القول معتقدند که توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی فقط در راستای هدر دادن ارز کشور بوده و استمرار آن اقتصاد ایران را دچار بحران جدی خواهد کرد ولی راه‌حل آن قبل از حذف و یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، تدبیر اساسی و اطمینان از این موضوع است که حذف این ارز به زندگی مردم صدمه جدی وارد نخواهد کرد.

متفکرآزاد گفت: ما نیازمند آن هستیم که دولت کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم را تضمین کند و نباید با اعطای یارانه نقدی که موجب افزایش نقدینگی در کشور می‌شود مسیر غلطی را برویم.

وی گفت:‌دولت باید قیمت برخی کالاهای اساسی را تضمین کند تا خیال مردم بابت عدم گرانی آن و در دسترس بودنش راحت باشد و عملا اقشار مختلف جامعه سبد معیشتی روزانه خود را با امنیت کامل در دسترس خود ببینند که اگر اینگونه باشد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه صدمه‌ای به زندگی مردم وارد نشده و آثار تورمی هم نخواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌دولت باید به مردم اطمینان خاطر بدهد که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در سبد زندگی آنان قرار گرفته و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زندگی مردم صدمه‌ای وارد نخواهد کرد ولی اگر این اطمینان و تضمین وجود نداشته باشد و زیرساخت‌ها هم دچار مشکل باشد.

انتهای پیام

کد خبر 4299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =