کد خبر 4433
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

راستی:

اعطای کارت اعتباری برای خرید جایگزین افزایش حقوق در سال آینده شود

اعطای کارت اعتباری برای خرید جایگزین افزایش حقوق در سال آینده شود

جعفر راستی نماینده شبستر در مجلس گفت: افزایش حقوق در سال جدید باعث افزایش نقدینگی در جامعه و در نتیجه ایجاد تورم بیشتر خواهد شد. بهترین راهکار جایگزین در این زمینه اعطای کارت اعتباری برای خرید می باشد.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، در رابطه با افزایش حقوقها در سال آینده اظهار داشت: با افزایش حقوق، کالاهای اساسی گران تر می شود و این امر کمکی به بهتر شدن شرایط نمی کند.

وی ادامه داد: دولت بایستی به جای پرداخت پول نقد به کارمندان و کارگران کارت اعتباری خرید کالا دهد چرا که در اثر این راهکار اول، قیمت های بازار کنترل می شود؛ به طوری که کالاهای اساسی در بین مردم پخش می شود و این باعث کنترل قیمت بازار می شود و از طرف دیگر اگر این کالاها از طرف دولت در مکان های معین عرضه شود یقینا قیمت آن با قیمتی که بخش خصوصی ارائه می دهد متفاوت است.

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: دیدگاه فوق هم در وزارت اقتصاد و مجلس شورای اسلامی در حال ارزیابی می باشد.

راستی در پایان گفت: در ارائه یارانه هم این راهکار قابلیت اجرایی دارد به طوری که پرداخت یارانه نقدی به مردم باعث افزایش نقدینگی در جامعه و موجب گرانی کالاهای اساسی در بازار می شود. بنابراین ارائه کارت اعتباری خرید کالا می تواند جایگزین پرداخت یارانه شود. با این راهکار امیدواریم بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

انتهای پیام

کد خبر 4433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =