کد خبر 4525
۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

گزارش اختصاصی؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی خار ایجاد شده مرعشی و جهانگیری و روحانی در گلوی مردم ایران

ارز ۴۲۰۰ تومانی خار ایجاد شده مرعشی و جهانگیری و روحانی در گلوی مردم ایران

پشت پرده تعیین و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، جز رانت و فساد چیز دیگری نبوده و مرعشی و جهانگیری و روحانی عامل اصلی این بی تدبیری بوده و باید پاسخگو باشند نه اینکه خود را دایه دلسوزتر از مادر نشان دهند بلکه باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و در برابر افکار عمومی و گلوی فشرده شده مردم عذرخواهی کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: اخیراً سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با ارگان رسانه‌ای خود از معمای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رازگشایی و آن را «استخوان در گلو» نامیده است. ضمن اینکه او اعلام کرده هم دولت و هم مجلس به دنبال حذف ارز ترجیحی هستند اما هیچکدام نمی‌خواهند مسئولیت حذف آن را بپذیرند.  
او همچنین اعلام کرده هر تصمیمی از سوی دولت و مجلس درباره حذف ارز ترجیحی باید با در نظر گرفتن مسئله امنیت مردم باشد؛ مواردی از قبیل بن نان یا کالابرگ راهکارهای موقت و مقطعی برای کنترل اثر تورمی و فشار ناشی از حذف ارز ترجیحی است.  
حق با آقای مرعشی است؛ یعنی مجلس و دولت هر کدام به نحوی نمی‌خواهند مسئولیت ارز ترجیحی را بپذیرند اما جالب‌تر وقاحت این افراد و حزب کارگزاران و اصلاح‌طلبان است که به جای عذرخواهی و پاسخگویی بابت پوست موزهای انداخته شده، استخوان‌های در گلو گذاشته و مین‌های کاشته شده از سوی دولت متبوع‌شان برای دولت آیت‌الله رئیسی، با دم‌شان گردو شکسته، ژست باسوادی و دلسوزی به خود می‌گیرند و از این موضوع برای اختلاف‌افکنی بیشتر به منظور ناامیدسازی مردم استفاده می‌کنند و مسئولیت تعیین و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را که از سوی هم‌حزبی‌های حسین مرعشی و شخص آقای اسحاق جهانگیری را برعهده نمی‌گیرند و سعی می‌کنند از فسادهای پشت ارز ۴۲۰۰ تومانی و رانت‌ها و کاسبی‌های دوستان‌شان جا خالی دهند.

مرعشی، جهانگیری و اصلاح طلبان مسبب ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما با اشاره به اظهارنظر حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران منبی براینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی استخوان در گلو است، اظهار داشت: سؤال اساسی این است که سنگ بنای ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط چه کسی و کدام دولت گذاشته شده است؟؛ متأسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل فسادی که پشت آن وجود دارد استخوان در گلو و خار در چشم است اما چه کسی این خار را در چشم نظام کرده است و استخوان را در گلوی نظام گذاشته است که هم‌اکنون نظام به نفس نفس افتاده است؟ غیر از خود آقای مرعشی، آقای جهانگیری و اعضای ارشد حزب کارگزاران؟  

وی افزود:‌ اسحاق جهانگیری معاون اول دولت سابق در فرودین سال ۹۸ با حضور در تلویزیون ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کرد این در حالی است که او عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بود و او و هم‌قطاران سیاسی‌اش مسبب فسادهای موجود در ارز ترجیحی هستند.  

اصلاح طلبان عامل ارز ۴۲۰۰ تومانی نفس مردم را به شماره انداختند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد چرا اصلاح‌طلبان و سیاسیون وابسته به دولت حسن روحانی از این موضوع استقبال کردند و حتی برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب تیتر «آن مرد آمد» را برای کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ انتخاب کرد و از بازگشت اسحاق خوشحال شدند و حتی استقبال از آقای جهانگیری به نحوی بود که گویا او سوپرمن است و بنا دارد همه مشکلات را یک شبه حل کند.

سلیمی اظهار داشت: جهانگیری با ارز ۴۲۰۰ تومانی استخوان را در گلوی ملت فشار داد و نفس مردم را به شماره انداخت و اقتصاد ضعیف فعلی خانوارها به دلیل سوتدبیر دولت تدبیر و امید بود اما اصلاح‌طلبان در طول این مدت خفقان گرفته‌اند.  

وی ادامه داد: آقای مرعشی و هم طیف‌های او با ارز ۴۲۰۰ تومانی نفس مردم را به شماره انداخته‌اند و باید پاسخگوی عملکردشان باشند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و در رأس آنها حزب کارگزاران به دنبال ناامید کردن مردم هستند و می‌کوشند با بیان برخی اظهارات در جامعه موج منفی ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد خبر 4525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =