کد خبر 464
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

وحیدی:

شورای شهر محل خدمت است، آن را جایگاه سیاسی نکنید

شورای شهر محل خدمت است، آن را جایگاه سیاسی نکنید

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: شوراهای شهر جایگاه سیاسی نیستند بلکه محلی برای خدمات رسانی عمومی هستند لذا حتما افراد پاکدست با تجربه در این حوزه می تواند شهرداری تهران را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (شنبه، 23 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با درخواست استعفای زاکانی، گفت: ابتدا باید طبق صحبت های رئیس مجلس بگویم اکنون مهم ترین مسئله و معضل کشور شیوع موج جدید کرونا است لذا امیدواریم با همکاری همه در شرایط سخت کنونی بتوانیم به مردم کمک کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قسم نمایندگی مجلس که همه ما ادا کرده ایم باید بگویم برابر اصل 100 قانون اساسی اعلام شده برای پیشبرد سریع برنامه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... از طریق همکاری مردم شوراها شکل می گیرد و تنها واژه ای که برای آن استفاده نشده موضوع سیاسی است زیرا شوراها جایگاه سیاسی نیستند.

وی ادامه داد: در واقع شوراها جایگاهی برای خدمت رسانی عمومی در راستای ایجاد رفاه برای مردم هستند؛ اگر زمان رأی دادن به اعضای شوراها به مردم اجازه داده شود شهرداران پیشنهادی مشخص شوند چنین انتخاب هایی صورت نمی گیرد.

وحیدی تصریح کرد: آقای زاکانی چهره ملی سیاسی و باسابقه است و اکنون نیز رئیس مرکز پژوهش های قوه مقننه محسوب می شود لذا ضرورت ماندن وی در این منصب خیلی مهم تر از شهرداری تهران است؛ البته همه ما علاقمندیم وی در مسئولیت های مختلف قرار بگیرد اما به این معنا نیست که اجازه دهیم از مجلس شخصی به شهرداری تهران برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: صحبت از بی تجربگی، عدم تخصص و رشته غیرمرتبط نیست اما اینکه شهرداری تهران را مهم تر از مجلس بدانیم این امر صحیح نیست؛ مجلس انقلابی به وزیر کشور کارت زرد داد زیرا شهرداران غیر متخصص را انتخاب کرده بود چرا اکنون اصرار داریم چنین کاری را در مجلس انجام دهیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوره های مختلف افراد متخصصی در شهرداری فعالیت کرده و افتخارآفرینی کردند لذا نباید به خاطر موضوع فسادستیزی که البته مهم تلقی می شود افراد پاکدست را زیر سوال ببریم؛ امروز برخی همکاران می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم این امر اقدامی غیرانقلابی است. آیا دایره انقلابی بودن اینطور تعریف می شود؟ چرا برخی افراد با چنین موضوعاتی فشار بر اظهارنظر افراد وارد می کنند.

وی افزود: به عنوان فردی که سابقه فعالیت در شوراها و تجربه مدیریت شهری دارم باید بگویم که نگاه به شهرداری و شوراها باید متفاوت باشد؛ کشف فساد وظیفه شوراها است و اگر شوراها درست عمل کنند روزنه فساد را می بندند و شهردار نیز در مسیر درست قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر قرار بود آقای زاکانی در کابینه دولت قرار بگیرد به وی رأی می دادیم چون می توانست به مردم خود نیز خدمت کند اما در شهرداری تهران این مهم محقق نمی شود و مردم قم نیز حق دارند وقتی کسی را انتخاب کرده اند از آن انتظار داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =