کد خبر 4641
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

امینی در نطق میان دستور:

حداقل ۳ سال برای بازپرداخت وام های کشاورزی مهلت بدهید

حداقل ۳ سال برای بازپرداخت وام های کشاورزی مهلت بدهید

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: در اسرع وقت نسبت به بخشودگی سود و جرایم وام های بانکی به ویژه وام های کشاورزی اقدام کرده و حداقل ۳ سال برای بازپرداخت وام های کشاورزی مهلت داده شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) در نطق میان دستور گفت: در آستانه دهه مبارک فجر قرار گرفته ایم ضمن عرض تبریک این ایام که مردم از  عمق وجودشان شعارهای مختلف و متفاوتی  را فریاد می زدند، از جمله این شعارها "برادری، برابری، حکومت عدل علی" بود و در سایه این حکومت خدمات بسیار ارزشمند و شایسته ای به اقصی نقاط کشورمان به ایران عزیز داده شده و مردم قدردان و قدرشناس این نعمت ها هستند.

وی ادامه داد: اما گلایه و نارضایتی مردم از ناعدالتی اجتماعی و از بعضی تبعیض ها است که موجب شده در این جامعه، غنی روز به روز غنی تر و فقیر روز به روز فقیرتر شود.  ضعف مدیریت بعضی از دولت ها که جرأت "نه" گفتن به اطرافیان خودشان ندارند و زیر چتر حمایت برخی از سران بیت المال را غارت می کنند.

نماینده مردم هشترود در مجلس بیان کرد: انتظار از دولت انقلابی آقای رئیسی این است که به شعار انتخاباتی خودشان که مبارزه با فساد است با جدیت و قدرت تمام ادامه دهند تا رضایت خدا و خلق خدا حاصل شود. فشار بی امان بانک ها، بدهکاران بانکی نه بدهکاران کلان بلکه بدهکاران خرد آرامش روحی مردمان را بر هم زده است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: خشکسالی مداوم سال های اخیر در این شهرستان ها که تنها منبع درآمدشان کشاورزی است باعث شده همشهری ها بدهی های بانکی شان را تسویه نکنند از دولت مردمی درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به بخشودگی سود و جرایم وام های بانکی به ویژه وام های کشاورزی اقدام کرده و حداقل ۳ سال برای بازپرداخت وام های کشاورزی مهلت داده شود.

امینی گفت: کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان های حوزه انتخابیه بنده باعث مهاجرت آنها به شهرها می شود و همچنین وجود آرسنیک در آب شرب شهر هشترود سلامت مردم شهرها را تهدید می کند، از دولت درخواست می شود نسبت به آب رسانی به شهر هشترود و چاراویماق روستاهای تابع اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سد گلگان متعلق به شهرستان های هشترود و چاراویماق است و دیگران حقی در آب این سد ندارد اگر بعضی از مسئولین استانی برای آب این سد خوابی دیده اند خیر باشد، مردمان شهرستان های هشترود و چاراویماق اجازه نخواهند که حق مسلم شان استثمار شود و به نام هشترود و چاراویماق به کام دیگران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس گفت: در کار خیر تاخیر صواب نباشد، دولت محترم بازنشستگان عزیز سرمایه های ارزشمند اجتماعی ما هستند که یک عمر با عزت و احترام زندگی کردند و جامعه  ازوجود با برکت شان بهره مند شدند و بهره مند می شوند از دولت و مجلس انقلابی می خواهم که  نسبت به دائمی کرد قانون همسان سازی حقوق این سرمایه های ارزشمند اقدام عاجل کنند.

وی بیان کرد: هدایت و گمراهی به دست معلمان و عالمان آن جامعه است، معلمان شریف و جامعه فرهنگیمان که سال ها است در انتظار قانون رتبه بندی نشسته اند و اکنون در صحن علنی مجلس قانون به تصویب رسیده است انتظار می رود دولت نسبت به اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان زحمتکش سریعا اقدام کند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس تاکید کرد: شهرستان های حوزه انتخابیه بنده از صعب العبور ترین مناطق استان آذربایجان شرقی هستند به لحاظ برخورداری از راه های آسفالت از میانگین استانی بسیار پایین است، میانگین استانی ۷۶ درصد است اما هشترود ۵۴ درصد و چاراویماق ۳۳ درصد برخوردار است و اکثر روستاهای هشترود هنوز جاده خاکی هم ندارند چه برسد به اینکه  جاده های آسفالت شده داشته باشند.

این نماینده گفت: جاده های آسفالت به جهت فرسودگی، اصلا قابل تردد نیستند، مانند جاده پر تردد آتش بیگ که از مناطق گردشگری استان است و به جرأت می توانم بگویم بهشت آذربایجان است چندین سال است که پیگیری می شود اما اقدامی صورت نگرفته است. سایر جاده های حوزه انتخابیه بنده نیز چنین شرایطی دارند.

امینی درخواست کرد: از وزیر اقتصاد درخواست می شود در خصوص ضمانت های بانکی اسناد املاک روستاها را به جای ضامن کارمند قبول کند به ویژه در مورد وام های ازدواج جوانان این امر مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 4641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =