کد خبر 4802
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

نوش آبادی:

عراق نقش میانجی‌گر ایران و عربستان را به‌خوبی ایفا کرده است

عراق نقش میانجی‌گر ایران و عربستان را به‌خوبی ایفا کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران از حسن نیت عراق برای رایزنی با عربستان استقبال می‌کند، گفت: عراق ظرفیتی برای حل مشکلات منطقه دارد و می‌تواند با میانجی‌گری منجر به ایجاد روابط عادلانه میان ایران و عربستان شود.

به گزارش نمایندگان ما، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به جایگاه خاص عراق به لحاظ ژئوپلتیک، گفت: این کشور به دلیل منابع و شرایطی که دارد، نگاه های زیادی را به خود جلب کرده و مورد طمع بیگانگان و کشورهای فرامنطقه ای قرار گرفته است اما مرزهای مشترک میان کشورمان با عراق اقتضا می کند که سطح روابط را افزایش دهیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عراق به عنوان کشور همسایه و برادر، نقش یک همکار سیاسی و اقتصادی برای ایران داشته است، عنوان کرد: اشتراکات دینی و مذهبی میان دو کشور، ما را به سمت توسعه مناسبات و روابط برده است و در شرایط خاص نیز با نزدیک شدن به یکدیگر برای حل مسائل منطقه ای، توانسته ایم همکاری های خوبی برای مبارزه با تروریسم و مهار جریان تکفیری داشته باشیم.

وی همچنین به نقش عراق برای پایان دادن به جنگ یمن اشاره کرد و یادآور شد: این کشور می تواند در حل منازعات موثر باشد و به عنوان کشوری عربی و مسلمان به جریانات جبهه مقاومت کمک کند لذا نقش آنها حساس و تعیین کننده است.

نوش آبادی با اشاره به نقش میانجی گر عراق میان ایران و عربستان، خاطرنشان کرد: عراقی ها نشان داده اند که علاقمند به رفع کدورت ها و ابهامات هستند و در این خصوص چند جلسه نیز برگزار شده و آنها توانسته اند نقش رایزن و میانجی گر را به خوبی ایفا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی از حسن نیت عراق استقبال کرده و معتقد است باید از این موقعیت و ظرفیت برای حل مشکلات منطقه ای و زمینه سازی برای ایجاد روابط عادلانه میان ایران و عربستان استفاده شود.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =