کد خبر 4800
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

قاسم پور:

برقراری موازنه حقوقی میان زن و مرد را در رابطه با مهریه دنبال خواهم کرد

برقراری موازنه حقوقی میان زن و مرد را در رابطه با مهریه دنبال خواهم کرد

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و در تعامل با همکارانم، توجه به برقراری موازنه حقوقی میان زن و مرد را در مساله مهریه دنبال خواهم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«پنجشنبه گذشته در رویداد ایده‌پردازی حل مسائل مهریه از اهمیت توجه به جمیع نظام مسائل موجود در اصلاح مهریه گفتم. اینکه لازم است در کنار حبس بلاوجه مردان، فرار از دین آن‌ها هم که موجب می‌شود زنان نتوانند به مهریه‌ خود دست پیدا کنند، مورد توجه قرار گیرد. یا فرآیند تعدیل اقساط مهریه به گونه‌ای باشد که حقی از زن اجحاف نشود.

ما قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان مکلفیم صدای اقشار مختلف را بشنویم. اگر در موضوع اصلاح قانون مهریه، صدای مردان معسری که دچار حبس‌های بلاوجه بودند توسط نمایندگان محترم شنیده شد، بایستی صدای زنانی را که در راهروهای دادگاه‌های خانواده مجبور به بخشیدن مهریه خود می‌شوند یا همسرانشان به نوعی زمینه فرار از دین را رقم زده و ریالی از مهریه نصیب زن نمی‌شود را هم شنید. نکته دیگر آن‌که اصلاح جزئی از قانون بدون توجه به شبکه قوانین می‌تواند عوارضی طولانی‌ مدت به بار آورد و موجب مسائل عدیده‌ای برای خانواده‌ها شود.

در مجلس و در تعامل با همکارانم، توجه به این نکات و برقراری موازنه حقوقی میان زن و مرد را دنبال خواهم کرد».

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌ نوروزی روز یکشنبه (۲۶ دی ماه سال جاری)  درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار بررسی طرح در کمیسیون قضایی به اتمام رسید و برای بررسی به صحن ارجاع شد، اکنون هم در نوبت رسیدگی قرار دارد.

انتهای پیام

کد خبر 4800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =