کد خبر 7881
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

نقدعلی:

طرح اصلاح قانون مهریه در نوبت بررسی صحن قرار دارد

طرح اصلاح قانون مهریه در نوبت بررسی صحن قرار دارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری اینکه طرح اصلاح قانون مهریه در نوبت بررسی صحن قرار دارد و هنوز تبدیل به قانون نشده است، گفت: زمانی که طرح یا لایحه ای از کمیسیون تخصصی به صحن علنی برای بررسی ارسال می‌شود در وهله اول کلیات آن تصویب و سپس پیشنهادهای متعددی توسط نمایندگان مطرح می‌شود و ممکن است اصلاحات و تغییرات زیادی اعمال شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد تقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: یکی از مشکلات و معضلات جامعه مهریه های سنگینی است که میان برخی خانواده ها رواج پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای خانواده ها و زوجین ایجاد کرده است؛ متاسفانه هر کس بتواند میزان مهریه بیشتری را داشته باشد گویا از کلاس بالاتری برخوردار است و متاسفانه این فرهنگ سال ها در کشور رواج پیدا کرده و نتیجه آن افزایش اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: بررسی طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی به پایان رسیده و در نوبت بررسی صحن قرار دارد و به زودی در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل عدم سازگاری با فقه نمی شد برای مهریه سقف تعیین کرد بنابراین حق ثبت را لحاظ و پیش بینی کردیم.

نقدعلی یادآور شد: طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی تصویب شده و هنوز در صحن علنی تصویب نشده و تبدیل به قانون نشده است  در واقع زمانی که طرح یا لایحه ای از کمیسیون تخصصی برای بررسی به صحن علنی  ارسال می شود در وهله اول کلیات آن تصویب و سپس پیشنهادهای متعددی توسط نمایندگان مطرح می شود و ممکن است اصلاحات و تغییرات زیادی اعمال شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در مورد طرحی که هنوز تبدیل به قانون نشده است نیاز به این همه هیاهوی رسانه ای نیست.

وی در مورد پیشنهاد فراکسیون زنان مجلس مبنی بر حذف تعیین حق ثبت مهریه تصریح کرد: پیشنهادات نمایندگان و فراکسیون زنان در زمان بررسی جزئیات طرح در صحن علنی بررسی و در صورت موافقت نمایندگان در طرح اعمال خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر 7881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =