کد خبر 1279
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

قاسم پور:

رفع خلأ دستیابی زنان به حقوق عادلانه مبتنی بر تلاش جدی سه قوه است

رفع خلأ دستیابی زنان به حقوق عادلانه مبتنی بر تلاش جدی سه قوه است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: مساله زنان به تعبیر رهبر معظم انقلاب از مسائل درجه یک کشور است و لازم است از منظر رفع خلأها برای دستیابی به حقوق عادلانه و مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی تلاش جدی از سوی سه قوه صورت گیرد. در این زمینه تعامل دو دستگاه قانونگذاری و قضایی نقش بسزایی دارد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، با توجه به دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه، در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در دیدار کمیسیون اجتماعی با رئیس قوه قضاییه درباره تحول در حقوق زنان صحبت کردم و ضرورت عزم و اراده برای تغییر و تحول حقوقی زنان در چارچوب فقه امامیه را مطرح کردم. مساله زنان به تعبیر رهبر معظم انقلاب از مسائل درجه یک کشور است و لازم است از منظر رفع خلأها برای دستیابی به حقوق عادلانه و مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی تلاش جدی از سوی سه قوه صورت گیرد. در این زمینه تعامل دو دستگاه قانونگذاری و قضایی نقش بسزایی دارد.

ضمن آن‌که تغییر رویکرد و عطف توجه سیاست‌گذاران به مسائل زنان نقطه آغاز این مسیر تحول‌خواهانه است. زنان اغلب کمتر از مسایل شان می گویند. برای مثال در موضوع مهریه، علی‌رغم مشکلات بسیاری که زنان در وصول مهریه دارند و در مواردی با فرار از دِین زوج مواجه هستیم، اما در طرح‌هایی که به عنوان اصلاحیه قانون مهریه مطرح شد، هیچ‌کدام این روایت‌های زنان در نظر نگرفته نشده بود. ‌

رئیس محترم قوه قضاییه در پاسخ به این صحبت‌ها از لزوم بازنگری و تغییر برخی قوانین و رفتارها به نفع زنان گفت و همکاری مجلس و قوه قضاییه در این زمینه را رهگشا دانست. البته گلایه‌ای نیز از ایشان داشتم که از زمان آغاز به کارشان هنوز پای دغدغه‌های فعالان عرصه زنان و خانواده ننشسته‌اند. قطعاً همکاری با فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلانی و فعالین این عرصه، می‌تواند در شنیده‌شدن روایت‌های زنان و دیده‌شدن مسائل زنان و در نهایت حل مسائل ایشان به قوه قضاییه یاری رساند.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1279

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =