کد خبر 8601
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

نوروزی در گفتگو با نمایندگان ما:

زندانیان مهریه کاهش می‌یابد/ مجلس منافع زوجین را در نظر گرفته است

زندانیان مهریه کاهش می‌یابد/ مجلس منافع زوجین را در نظر گرفته است

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: در صورت تصویب طرح اصلاح قانون مهریه در مجلس، تعداد زندانیان مهریه کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون مهریه، اظهار داشت: طرح اصلاح قانون مهریه در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی بیان کرد: ۵۷ نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضا و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند تا طرح اصلاح قانون مهریه در اولویت بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح قانون مهریه اهمیت زیادی دارد چرا که در صورت تصویب این طرح در مجلس، تعداد زندانیان مهریه کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اصلاح قانون مهریه فقط به نفع زنان نیست و منافع زوجین در آن در نظر گرفته شده است.

نوروزی متذکر شد: برای مثال، زنانی هستند که بیش از ۱۰ سال است که مهریه خود را دریافت کردند، اما همسرانشان آنان را طلاق نمی‌دهند. ما در طرح اصلاح قانون مهریه آوردیم که اگر زن و مردی ۹ ماه زیر یک سقف نباشند، می‌توانند از هم طلاق بگیرند. یعنی اگر این افراد به دادگاه مراجعه کنند، می‌توانند از همسر خود طلاق بگیرند.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد برای مهریه به زندان می‌روند و چندین ماه هم در زندان می‌مانند و از داخل زندان باید اثبات کنند که معسر هستند. در اصلاح قانون مهریه آوردیم که این افراد نباید در بدو امر زندانی شوند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردی که تمکن مالی برای پرداخت مهریه ندارد و کاملاً محرز است که زمین، خانه و پول ندارد، نباید برای مهریه زندانی شود. می‌توان از طریق استعلامات بانکی و استعلام از سازمان ثبت اسناد و مدارک فهمید که آیا این فرد اموال و املاکی دارد یا خیر. پس از آنکه مشخص شد که این فرد تمکن مالی ندارد، باید برود کار کند و مهریه همسرش را پرداخت کند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقابل، افرادی هستند که اموال و دارایی دارند اما مهریه نمی‌دهند و در زندان هستند که در اصلاح قانون مهریه آوردیم که این افراد باید به زندان بروند تا مهریه را پرداخت کنند.

نوروزی تاکید کرد: زنان باید اثبات کنند که شوهران آنان اموالی دارند، اما مهریه را نمی‌دهند. افرادی هم هستند که در آستانه طلاق اموال خود را به نام فرد دیگری می‌زنند تا مهریه ندهند که در طرح اصلاح قانون مهریه جرایمی برای آنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =