کد خبر 4821
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

محمدبیگی:

نهادهای متولی در باره قتلگاه قوهای مهاجر پاسخگو باشند

نهادهای متولی در باره قتلگاه قوهای مهاجر پاسخگو باشند

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کشتار دوباره پرندگان مهاجر گفت: شیوع آنفلوانزا هم نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را در شمال کشور کاهش دهد و این بار شاهد سلاخی تعداد چشم گیری از قوهای مهاجر بودیم و همین مسئله نه تنها دوستداران محیط زیست را آزرده خاطر کرده بلکه به زودی در سطح بین المللی نسبت به این کشتار باید پاسخگو باشیم.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه محمدبیگی سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در مورد کشتار دوباره دسته جمعی قوهای مهاجر در تالاب «سرخ‌رود» گفت: فریدونکنار برای بار چندم قتلگاه قوهای مهاجر شده است و متاسفانه با تکرار این اتفاق ناخوشایند خبر از بی توجهی تمام نهادهای متولی از سازمان محیط زیست تا عدم ورود جدی قوه قضاییه به این مسئله می‌دهد . 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: شیوع آنفلوانزا هم نتوانست تب داغ شکار پرندگان مهاجر را در شمال کشور کاهش دهد و این بار شاهد سلاخی تعداد چشم گیری از قوهای مهاجر بودیم و همین مسئله نه تنها دوستداران محیط زیست را آزرده خاطر کرده بلکه به زودی در سطح بین‌المللی نسبت به این کشتار باید پاسخگو باشیم. 

آیا قانون کارآیی لازم را در حفاظت از محیط زیست ندارد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست در مجلس یازدهم تاکیدکرد: غیرقانونی بودن شکار پرندگان مهاجر بارها اطلاع رسانی شده است یا قانون کارایی لازم را ندارد یا برخی چشم خود را بر روی قوانین می‌بندند! هزاران بند و تبصره دیگر هم بیاوریم رابطه و زیر میزی باعث می‌شود عده‌ای دلال چشم خود را به روی حقیقت ببندند و آیا همین عاملی بر بی اثر بودن قوانین می‌شود؟! چرا که در عملیاتی شدن قوانین به ویژه قانون‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست شاهد بی توجهی هستیم.

محمد بیگی با انتقاد از پاک کردن صورت مسئله در کشتار قوهای مهاجر یادآور شد: در کنار عدم نظارت سازمان‌های متولی چند مسئله قابل ذکر است؛ اول قیمت‌های نجومی و وسوسه برانگیز مشتریان و خریداران گوشت پرندگان مهاجر که این روزها بازار فریدونکنار را داغ کرده و منجر به کشتار بیشتر این پرندگان شده است، دوم اجاره تالاب‌هایی که قتلگاه این پرندگان شده است؛ اما جای سوال است؛ چرا شاهد کتمان این ماجرا از طرف نهادهای مربوطه هستیم؟! آیا این کشتار که برای بار دوم به صورت گسترده از طرف شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود نیاز به توضیح ندارد؟! آیا بستن بازار فریدونکنار حلال این مشکل است یا پاک کردن صورت مسئله برای رسیدن به بازار زیر پوستی دیگر؟! 

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =