کد خبر 4828
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه:

از افزایش حقوق سربازان تا حذف واردات خودرو در بودجه سال ۱۴۰۱

از افزایش حقوق سربازان تا حذف واردات خودرو در بودجه سال ۱۴۰۱

پس از بررسی های زیاد بر روی لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت رئیسی، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی خود را منتشر کرد.

به گزارش نمایندگان ما، چهارشنبه ۲۰ بهمن بررسی جزییات بودجه در کمیسیون تلفیق به اتمام رسید و گزارش آن به هیات رییسه جهت بارگذاری در سامانه قانونگذاری ارجاع شد. با انتشار گزارش نهایی بودجه ۱۴۰۱، حال نمایندگان باید به بررسی جزئیات بپردازند. بر این اساس نمایندگان مجلس از نخستین نشستی که از ابتدای اسفند ماه برگزار خواهد شد رسیدگی به این لایحه را در صحن علنی مجلس پیگیری خواهند کرد و آن را در دستور کار قرار می دهند.

بنابراین نمایندگان مجلس به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود در خصوص گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه، به هیئت رئیسه ارائه کنند تا در جلساتی که قرار است طی روزهای آینده به صورت علنی در این باره برگزار شود مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه تک ماده‌ای بودجه در ۲۰ تبصره، درآمدها و هزینه‌های دولت در سال آینده را مقرر کرده است. سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۰ درصد تعیین شده است. در این لایحه ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی دارو و تجهیزات مصرف پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص داده شده است.

همچنین در حالی که پیش از این اعلام شده است بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری وارد کشور خواهد شد، حالا بررسی جزئیات مصوبه تلفیق حاکی از تداوم عدم‌ مجوز ورود خودروی سواری به کشور است.

افزایش حقوق سربازان به میزان بالا از دیگر نکات مورد توجه کمیسیون تلفیقی ها برای بودجه سال آینده بوده است. بر این اساس در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد (۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) و حقوق سربازان متاهل نوددرصد (۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود و دستورالعمل آن باتوجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می شود. پرداخت فوق العاده ماده (۵۰) قانون خدمت وظیفه عمومی نیز کماکان استمرار می یابد.

روال کار بررسی بودجه به این صورت خواهد بود که نمایندگان طی نشست های علنی، لایحه را مورد بررسی قرار خواهند داد و پس از تصویب به شورای نگهبان خواهند فرستاد تا مطابقت آن با شرع و قانون اساسی جمهوری اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد. در صورت تایید لایحه بودجه توسط شورای نگهبان، این لایحه به عنوان قانون بودجه ۱۴۰۱ به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود تا طبق آن عمل شود.

انتهای پیام

کد خبر 4828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    2 0
    چرا با واردات خودرو مخالفت میشه ؟؟!! مافیای خودرو ، چقدر قدرت داره ؟؟!! قیمت خودرو در ایران ، ده برابر متوسط جهانی شده !!! دیگه صبرمون تموم شده ، تا کی باج میدید به این دو خودروساز !؟!؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    مملکتمون دیگه درست نمیشه