کد خبر 4860
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

قاسم پور:

کمیته مشترکی برای اصلاح قانون تسهیل ازدواج تشکیل می شود

کمیته مشترکی برای اصلاح قانون تسهیل ازدواج تشکیل می شود

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس از تشکیل کمیته مشترک بین کمیسیون اجتماعی مجلس و وزارت ورزش و جوانان برای اصلاح قانون تسهیل ازدواج خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه قاسمپور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج جوانان بیش از ۱۵ سال است که مصوب شده اما اجرایی نشده است، گفت: حتی مجالس گذشته و فعلی  از جایگاه نظارتی خود به این موضوع ورود نکرده‌اند و اجرای این قانون بر زمین مانده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته در کنار تصویب قانون تعالی جمعیت و خانواده که به دنبال فرزندآوری بود برخی از نمایندگان به دنبال بازنگری در قانون تسهیل ازدواج هستند، افزود: بازنگری طرح تسهیل ازدواج از سوی کمیسیون اجتماعی در حال حاضر در دست پیگیری است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در پیش نویس طرحی که برای بازنگری در این قانون تدوین شده به دنبال دادن تسهیلاتی به جوانان برای ازدواج و از بین بردن کاستی‌ها و نواقص قانون فعلی هستیم.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با تاکید براینکه وزارت ورزش نیز باید همراه با اصلاح قانون باشد، اظهار کرد: پیش از این جلسه‌ای را در این زمینه با وزیر ورزش داشته‌ایم و  کمیته‌ای بین کمیسیون اجتماعی و دولت تشکیل شده تا پیش نویس آماده را نهایی کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 4860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =