کد خبر 4869
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

عباس زاده امامی راد:

تلفیق علم و صنعت به زیبایی در جهاددانشگاهی انجام می‌شود

تلفیق علم و صنعت به زیبایی در جهاددانشگاهی انجام می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را تشکیل جهاددانشگاهی دانست و گفت: جهاددانشگاهی پلی میان علم و صنعت است و تلفیق این دو به زیبایی در جهاددانشگاهی انجام می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، حسین عباس زاده امامی راد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب است"، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دو حوزه علم و صنعت را از مسیرهای توسعه کشور برشمرده‌اند.

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، افزود: جهاددانشگاهی پلی میان علم و صنعت است و تلفیق علم و صنعت به زیبایی در این نهاد انقلابی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که در جهاددانشگاهی انجام می شود مورد نیاز کشور است، ادامه داد: در همه حوزه‌ها نیازمند کمک جهاددانشگاهی هستیم به ویژه در تصویب طرح‌های مجلس شورای اسلامی که به قانون تبدیل می شود؛ چراکه باید آسیب طرح‌ها از زوایای مختلف نگریسته شود.

وی به تحریم و شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: مجموعه‌هایی همچون جهاددانشگاهی می‌توانند در این شرایط مشکلات کشور را حل نمایند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  یکی از راه‌های برون رفت از شرایط فعلی را تکیه بر توان داخلی ذکر و اظهار کرد: نوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی به گونه‌ای است که می‌توان به آن تکیه کرد.

عباس زاده امامی راد مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و توسعه صادرات به این کشورها را از دیگر راه‌های برون رفت از شرایط موجود دانست و افزود: نگاه ویژه به تولیدات داخل نیز از دیگر راه‌های برون رفت از شرایط موجود اقتصادی کشور است.

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود در  موضوعات گردشگری، آثار تاریخی و اشتغال روستایی عنوان کرد: جمعیت روستایی کشور از ۷۰ درصد ابتدای انقلاب به ۳۰ درصد در حال حاضر رسیده است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت روستایی، افزایش حاشیه نشینی در شهرها و در نتیجه فقر را به دنبال دارد و باید با ایجاد اشتغال در روستاها بتوانیم مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را داشته باشیم.

 حمیدرضا بیدخوری، رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز در این نشست به معرفی ظرفیت‌های این سازمان در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزشی و فرهنگی پرداخت و از آمادگی این سازمان برای کمک به توسعه شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز خبر داد.

انتهای پیام

کد خبر 4869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =