کد خبر 5000
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

نیک بین:

اقتصاد کشور به جراحی عظیم نیاز دارد

اقتصاد کشور به جراحی عظیم نیاز دارد

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری با حضور در مجلس به نمایندگان اطمینان دهد که با حذف ارز ۴۲۰۰ قرار نیست سفره مردم حذف شود یا کالاهای اساسی سخت یا با چند برابر قیمت به دست مردم برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، جواد نیک بین در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه)  به استناد بندهای (۴)، (۷) و (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی گفت: حفظ شأن و جایگاه نمایندگان مجلس با رئیس و هیأت رئیسه است، روزگاری در این مجلس وقتی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی صحبت می‌شد، اکثریت نمایندگان با آن مخالفت می‌کردند، بارها در نطق خود نیز اعلام کردم که ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی رها کردن دزدان و وقتی ارز فسادآور را در کشور مصوب کنیم، طبیعتاً کار قوه قضائیه و دستگاه نظارتی چند برابر می‌شود.

وی ادامه داد:سال گذشته همه نمایندگان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق بودند، امروز که دولت لایحه آورده و موافقت خود را با حذف ارز ۴۲۰۰ اعلام کرده است، از رئیس مجلس درخواست می‌کنم تا از رئیس جمهور برای ارائه توضیحات لازم در مجلس دعوت به عمل آورد تا با نگاه کارشناسی به مردم و نمایندگان اطمینان دهد که با حذف ارز ۴۲۰۰ قرار نیست سفره مردم حذف شود یا کالاهای اساسی سخت یا با چند برابر قیمت به دست مردم برسد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور به جراحی عظیمی نیاز دارد، اظهار کرد: مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰ موافق انتشار اوراق بیشتر هستند این در حالی است که با افزایش انتشار اوراق، پایه پولی کشور افزایش پیدا می‌کند و این به معنای تولید پول، تورم و اقتصاد ناکارآمد است.

نیک‌بین همچنین یادآور شد: رئیس مجلس وظیفه حفظ شأن نمایندگان و نظارت بر اجرای حسن قانون را دارد، دغدغه و التهاباتی در بازار به وجود آمده و مردم نگران آینده خود هستند لذا نمایندگان نباید در این موضوعات به التهابات دامن بزنند یا خود را طرفدار مردم یا قشر خاصی جلوه دهند، دولت، مردم و آقای قالیباف و رئیسی و همه نمایندگان طرف مردم هستند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شواری اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس خودش در کمیسیون تلفیق و صحن تصمیم می‌گیرد و اگر این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده برای بررسی کارشناسی بیشتر است همان طور که در جلسه غیرعلنی روز گذشته گفتم دکتر رئیسی گفتند که هر موقع نیاز باشد در مجلس حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 5000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =