کد خبر 5035
۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

امروز مجلس چه خبر بود؟

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

پنجمین و ششمین جلسه بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی در دو نوبت صبح و عصر امروز (سه شنبه) چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نشست علنی صبح امروز(سه شنبه ۳ اسفندماه) به ریاست محمدباقر قالیباف راس ساعت ۸ و ۷ دقیقه و با حضور دو سوم نمایندگان با دستورکار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد.

نمایندگان مردم در خانه ملت، پیشنهاد تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت را جهت بررسی جامع و کارشناسی به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند تا با هماهنگی کمیسیون اقتصادی میزان سهام و جمعیت جاماندگان مشخص شود. قالیباف در این رابطه گفت: میزان سهام و جمعیت جاماندگان باید مشخص شود.  

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

 واگذاری ۱۰ درصد سهام سرخابی ها در بورس

پس از آن بحث واگذاری سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال مطرح شد که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس از واگذاری ۱۰ درصد سهام سرخابی ها هفته آتی در بورس خبر داد و گفت: دو تیم پرسپولیس و استقلال افزایش سرمایه خواهند داشت.

در ادامه به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه داده شد تا با مجوز از سازمان بورس برای تکمیل و یا احداث طرح‌ها صندوق بورسی تأسیس کند. همچنین نمایندگان مجلس به سازمان زندان‌ها اجازه دادند تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش یا واگذاری املاک به مفاد ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اختصاص دهند.

بعد از آن غلامرضا نوری در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده ۱۸۳ آیین نامه داخلی مجلس که درخصوص موضوع اداره جلسات در زمان بررسی لایحه بودجه است، گفت: در این ماده تاکید شده در زمان بررسی بودجه، همه طرح ها و لوایح متوقف شده و نمی توانند در دستور کار قرار گیرند، بنابراین جلسه کمیسیون مشترک فضای مجازی باید پس از تصویب لایحه بودجه برگزار شود.

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

دریافت تسهیلات از روسیه برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای

در دنباله جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس یازدهم سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) برای طرحهای دولتی و غیردولتی  معادل ریـالی را ۳۰ میلیارد یورو  تعیین کردند و نیز به دولت اجازه دادند در سال ۱۴۰۱ تا سقف ۵ میلیارد دلار از دولت روسیه برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای تسهیلات دریافت کند.

علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۲ و ۰۴ دقیقه به صدا درآورد بعد از این نشست علنی عصر به ریاست  عبدالرضا مصری راس ساعت  ۱۴ و ۷ دقیقه و با حضور دو سوم نمایندگان آغاز شد.

در ابتدا روح اله متفکرآزاد تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که در آن می توان به تذکر بیش از ۸۰ نماینده به وزیر جهاد برای تأمین نهاده‌های دامی کشور اشاره کرد.

پس از آن نمایندگان مردم در خانه ملت، به دولت اجازه دادند تا از منابع صندوق توسعه ملی در پروژه های دارای تامین کننده مالی خارجی استفاده کند. همچنین به وزارت راه اجازه دادند تا برای بازسازی و بهسازی راه های اصلی و ریلی مطابق قانون از کاربران عوارض اخذ کند.

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

معافیت های مالیاتی سرمایه گذاری های مردم

نمایندگان مردم در مجلس در ادامه نشست با مصوبه ای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در پروژه های عمرانی نیمه تمام را از مالیات معاف کردند و در مصوبه دیگری دولت را مجاز به واگذاری پروژه های نیمه تمام به طلبکاران دستگاه های اجرایی بابت رد دیون قطعی و مسجل، با رعایت قوانین و اخذ تضمین لازم از آن ها کردند.

در ادامه نمایندگان مجلس به منظور فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری عموم مردم در پروژه های زیر بنایی و طرح های تملک دارایی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، هرگونه نقل و انتقال دارایی به صندوق های سرمایه گذاری پروژه که پذیره نویسی آن ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود را از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف کردند.

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

نمایندگان مردم در مجلس در مصوبه دیگری به دولت اجازه دادند تا نسبت به تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اهمیت آنها با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط ظرف مدت یک ماه پس از پیشنهاد دستگاه اجرایی به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور می رسد، اقدام نماید.

پس از آن نمایندگان انواع ابزارهای تامین منابع مالی برای مدیریت شهری از سوی شهرداری ها را تعیین کردند.

اجازه انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ده هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دولتی داده می‌شود

در نشست امروز بند الحاقی در خصوص تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب میان دولت و بانک ها در اجرای عملیات عمرانی برای بررسی بیشتر به  کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

نمایندگان مردم در مجلس در ادامه با انتشار اوراق مالی اسلامی ریالی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط شرکت‌های دولتی موافقت کردند.

واگذاری سهام سرخابی ها در بورس/ تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

تصویب کلیات طرح صیانت کاربران فضای مجازی

امروز همچنین در حاشیه جلسات علنی مجلس و بررسی بودجه ۱۴۰۱، کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک این طرح به تصویب رسید. البته با حواشی مختلفی همراه شد.

در نهایت علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۸ و ۰۳ دقیقه به صدا درآورد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست بعدی (چهارشنبه، چهارم اسفندماه) ساعت ۷:۴۵ صبح با موضوع ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 5035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =