کد خبر 5069
۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

بیانیه تشکر سینماداران از مجلس برای اجرای قانون معافیت مالیاتی

بیانیه تشکر سینماداران از مجلس برای اجرای قانون معافیت مالیاتی

هیات مرکزی انجمن سینماداران با انتشار متنی از رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس برای ادامه اجرای قانون معافیت مالیاتی سینماگران و هنرمندان تشکر کردند و همچنین اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران هم خبر دادند که در این اتفاق در کنار دیگر تشکل های صنفی نقش داشتند.

به گزارش نمایندگان ما، متن پیام تشکر  هیات مرکزی انجمن سینماداران خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: 

" چند هفته ای بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اخذ مالیات از فعالیت های هنری، آرامش فضای  روانی سینماگران و سایر هنرمندان شریف این سرزمین هنرپرور را مورد خدشه قرار داده بود و عدم  توجیه اقتصادی فعالیت های سینمایی و هنری با توجه به مشکلات عدیده کسب و کار این حوزه ها و بالاخص صدمات غیر قابل جبران  همه گیری پاندمی کرونا در ۲ سال گذشته بر نگرانی جامعه هنری با  مصوبه غیر کارشناسی در بودجه سال ۱۴۰۰ و متعاقبا در پیشنهاد در بودجه سال ۱۴۰۱،  صد چندان شده بود!

 اما تدبیر حضرتعالی با همراهی  چند نفر از  نمایندگان محترم مجلس و همراهی همه نمایندگان معزز در ابقای موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم» از بند ق تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۱ و ادامه معافیت مالیاتی هنرمندان ، باعث بازگشت آرامش فضای  روانی و امید آفرینی در جامعه هنری شد.

این لطف و اعتماد مجدد شما و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی  به سینماداران بعنوان پیشران اصلی ارتباط با مردم هنردوست ایران زمین با سینماگران شریف ایران و همه هنرمندان گرامی ، وظیفه ما را در قبال مردم در این شرایط سخت اقتصادی سنگین تر و ما را موظف به همکاری با مجلس و دولت در جهت سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی و خدمت به فرهنگ و هنر کشور در جهت تحقق جهاد تببین می نماید.

ما سالها همراهی و پشتیبانی شما از فرهنگ و هنر را فراموش نکرده و به سهم خود از این همراهی و حمایت مجدد شما از فرهنگ و هنر کشور کمال تشکر و امتنان را داریم.»

با تلاش انجمن های صنفی سینمایی و با هدف حمایت از تولید، جذب سرمایه و اشتغال زایی و…. مجلس با معافیت مالی هنرمندان در سال 1401 موافقت کرد.

روابط عمومی اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران هم اعلام کرد که با تلاش های صورت گرفته توسط این اتحادیه، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند،کانون کارگردانان رسانه‌های دیداری، کانون مجریان رسانه‌های دیداری،اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران و نامه نگاری های انجام شده با مقامات ارشد کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه ، 4 اسفند و در جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری موافقت کردند.

گفتنی است؛ در روزهای گذشته بر سر حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری مشکلاتی به وجود آمده بود و حتی توسط اصناف سینمایی نامه نگاری با رئیس مجلس نیز صورت گرفته بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 5069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =