کد خبر 5089
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

وزارت صمت موظف به واریز درآمدهای واردات و تولید محصولات دخانی به خزانه شد

وزارت صمت موظف به واریز درآمدهای واردات و تولید محصولات دخانی به خزانه شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصوبه ای موظف شد تا درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را در سال آینده به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور را واریز کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت سوم مجلس، موارد زیر در بخش درآمدی تصویب شد.

جز یک بند الف تبصره 7 : در راستای اجرائی ‌نمودن ماده (35) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، عبارت «واریز به خزانه‌داری کل‌ کشور» در این ماده به عبارت «واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکتهای دولتی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور» اصلاح می‌شود.

ب - گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از تأیید اسناد مربوط، نسبت به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (66) تا (68) قانون امور گمرکی مصوب 22‏/8‏/1390 با اصلاحات و الحاقات بعدی و هزینه انبارداری موضوع تبصره (2) ماده (45) قانون امور گمرکی، ظرف پانزده روز، از محل تنخواه دریافتی از خزانه داری کل کشور که تا پایان سال تسویه می‌نماید، اقدام کند.

ج- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال 1401 را به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف 130421 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.

د- به دولت اجازه داده می‌شود مطالبات قبل از سال 1397 سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان‌های مذکور و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه بابت سهم متعلق به آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط، مشروط به انجام تکالیف موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی را با بدهی آنها به دولت بابت مالیات و سود سهام تا سقف ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال به‌صورت جمعی- خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

بند (هـ) این تبصره نیز به این دلیل که هنوز نرخ ارز ترجیحی در تبصره یک لایحه بودجه مشخص نبوده و در حال بررسی در کمیسیون تلفیق است، مراعا ماند.

انتهای پیام 

کد خبر 5089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =