کد خبر 5136
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

با تصویب مجلس؛

سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان ایجاد می‌شود

سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان ایجاد می‌شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد که اطلس جامع درخصوص توزیع اعتبارات در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) یک بند به تبصره ۱۷ در بخش درآمدی به شرح زیر الحاق شد.

۱ - به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست های مرتبط با محرومیت زدایی و در راستای رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف ۶ ماه از ابلاغ این قانون با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت پایگاه رفاه ایرانیان، اقدام به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل، آب و انرژی و سایر زیرساخت های اساسی به تفکیک کلیه آبادی های دارای سکنه و هر یک از نواحی شهری نماید.

۲- کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند داده ها و اطلاعات مورد نیاز به منظور توسعه و تکمیل پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان را حداکثر یک ماه پس از درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان قرار دهند.

۳- کلیه دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و قرارگاه های محرومیت زدایی، نیروهای مسلح با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی مکلف هستند، اطلاعات اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت زدایی را که شامل مکان و مشخصات طرح، میزان اعتبار اختصاص یافته، دستگاه مجری، میزان پیشرفت فیزیکی اعتبار مورد نیاز جهت اتمام طرح و سایر اطلاعات تکمیلی را در سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان ثبت کند. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اطلاعات مربوط به اقدامات صورت گرفته برای طرح های تامین اعتبار شده از محل دو سوم ۳ درصد حاصل از صادرات نفت و گاز موضوع بند (ت) ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه سهم مناطق کمتر توسعه یافته استفاده متوازن از امکانات کشور، اعتبارات محرومیت زدایی استانی و اعتبارات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۴ قوانین بودجه سالانه و سایر اعتباراتی که با هدف محرومیت زدایی از محل منابع عمومی اختصاص می یابد را در سامانه مذکور ثبت نماید.

۴- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت اقدامات محرومیت زدایی، خیریه ها و تشکل های مردم نهاد و ارائه پیشنهاد جهت تکمیل و به روزرسانی وضعیت دسترسی به زیرساخت های اساسی در آبادی ها و هر یک از نواحی شهری را برای هر یک از نهادها فراهم نماید.

همچنین بند دیگری مصوب شد که به موجب آن،  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهد. بار مالی سهم بیمه شده و دولت از محل واگذاری دارایی های موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی و بخشی از سهم سلامت در اجرای هدفمندسازی یارانه ها تامین می شود.

انتهای پیام 

کد خبر 5136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =