کد خبر 5160
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

پاشایی مطرح کرد

ویژگی مناطق آزاد معاف از پرداخت مالیات/ از محصور بودن تا تراز تجاری مثبت

ویژگی مناطق آزاد معاف از پرداخت مالیات/ از محصور بودن تا تراز تجاری مثبت

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس محصور بودن و تراز تجاری مثبت را از جمله ویژگی‌های مناطق آزاد معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برشمرد.

به گزارش نمایندگان ما، معصومه پاشائی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، گفت: در نشست امروز صحن علنی مجلس بند «ش» تبصره ۶ لایحه بودجه به درخواست نمایندگان حذف و مقرر شد که براساس قانون مادر مالیاتی عمل شود به این معنا که مناطق آزاد اقتصادی که محصور بودن آن به تایید گمرگ جمهوری اسلامی رسیده و نقاط جمعیتی آن‌ها از مراکز تولیدی خارج باشد و تراز تجاری آن‌ها مثبت باشد از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به این موضوع توجه نشده بود و تمامی مناطق آزاد ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند اما با مصوبه امروز مجلس، مناطق آزادی که دارای سه مولفه مذکور باشند، معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: این مصوبه از یک سو مشوقی برای بهبود سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد مشمول می‌شود و از سوی دیگر انگیزه‌ای برای سایر مناطق آزاد خواهد بود تا به استانداردهای جهانی دست یابند و بتوانند از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس خطاب به فعالان اقتصادی مناطق آزاد، گفت: این افراد باید در راستای ارتقا جایگاه مناطق آزاد تلاش کنند تا مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده شوند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 5160

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =