کد خبر 5273
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

نگاهداری:

برای مبارزه با فساد تمام قد در کنار ستاد می‌ایستیم

برای مبارزه با فساد تمام قد در کنار ستاد می‌ایستیم

گسترش همکاری و اعلام نظر مرکز پژوهش ها در مورد موارد ارجاعی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نشست مشترک نگاهداری و یزدی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش نمایندگان ما، نشست مشترک بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و سردار محمد رضا یزدی رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور جمعی از کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

در این نشست که با هدف هماهنگی های لازم و بهره برداری از ظرفیت های تخصصی و کارسناسی مرکز پژوهش ها در انجام ماموریت های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد سردار یزدی دبیر ستاد مارزه با مفاسد اقتصادی به تشریح فعالیت ها و اقدامات این ستاد در دولت سیزدهم پرداخت.

نگهداری هم در این نشست با اشاره به وجود روحیه مبارزه با فساد در پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس، گفت: در مبارزه با فساد تمام قد و با تمام ظرفیت در کنار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ایستادیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کردیم.

وی سپس با تشریح ظرفیت های مرکز پژوهش ها، افزود:  بانک آماری خوبی در مرکز پژوهش های مجلس جمع شده و بیش از ۱۳ هزار گزارش تا به امروز در این مرکز پژوهشی نوشته شده است که محل خوبی برای سیاستگذاری است.

نگاهداری با بیان اینکه مطالعات خوبی در زمینه‌های مختلف در مبارزه با فساد شده است، گفت: مرکز پژوهش ها این آمادگی را دارد که در مورد درخواست های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، نظرات کارشناسی خود را اعلام کند.

در ادامه این نشست برخی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش ها به ارایه دیدگاه ها خود در مارزه با مفاسد اقتصادی پرداختند و بر محورهایی نظیر ضرورت حکمرانی ریال و فضای قابل رصد بر تراکنش های ریالی، اهمیت رفع زمینه های شکل گیری فساد، لزوم تسهیل زمینه های تولید و تجارت قانونی در کشور، ضرورت اصلاح فرایندها در کنار ایجاد سامانه ها و پرهیز از سامانه بازهای پراکنده و ناهماهنگ و جلوگیری از  اتحاد ناظر، مجری و سیاستگذار برای پیشگیری و مبارزه با فساد تاکید شد.

در انتهای هماهنگی های لزم برای شکل گیری هماهنگی نزدیک مرکز و ستاد و بهره برداری از ظرفیت و توان تخصصی مرکز پژوهش ها در انجام ماوریت های ستاد و مبارزه با فساد اقتصادی  بعمل آمد.

انتهای پیام

کد خبر 5273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =