کد خبر 5348
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

مرکز پژوهش های مجلس منتشر کرد؛

اظهارنظر کارشناسی درباره طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی

اظهارنظر کارشناسی درباره طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی

اظهارنظر کارشناسی مرکزپژوهش های مجلس درباره طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی منتشر شد.

به گزارش نمایندگان ما  اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی منتشر شد.

در این گزارش بیان شده که طرح یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی (شماره ثبت ۲۸۴) با هدف رفع خلأهای قانونی و موانع تبادل الکترونیکی داده و اطلاعات در توسعه دولت الکترونیکی (هوشمند) در کشور تدوین و در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است.

این طرح قصد دارد موانعی را از طریق قانونگذاری برطرف کند. این موانع شامل عدم تمایل دستگاه های اجرایی کشور به تبادل اطلاعات خود با سایر دستگاه ها به رغم حیاتی بودن دسترسی به این داده ها برای دستگاه های اجرایی متقاضی و عدم وجود اختیار و تکالیف قانونی کافی برای متولیان حوزه دولت الکترونیکی (هوشمند) در حوزه نظارت و مدیریت بر نحوه نگهداری، پردازش، دسترسی، یکپارچه سازی، امنیت، تبادل و به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات است.

 همچنین قوانین متعارض برای تبادل الکترونیکی اطلاعات میان دستگاه های اجرایی کشور و نبود ضمانت اجراهای مناسب و کافی برای تکالیف مجریان و دستگاه های همکار در حوزه توسعه دولت الکترونیکی (هوشمند) از دیگر موارد مدنظر این طرح است.

 در این گزارش تصریح شده که طرح مذکور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شد و با طرح دیگری با عنوان «طرح نظام جامع مدیریت داده های کشور و تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مردم» به شماره ثبت (۴۳۴) مورد بازنگری قرار گرفت و در کمیسیون مذکور با عنوان «طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی» به تصویب رسید. گزارش حاضر مصوبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح با شماره ثبت (۲۸۴) را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

کد خبر 5348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =