کد خبر 5411
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

جوکار مطرح کرد

«ریزگردها» موضوع سابقه داری در کشور است/ دولت با کشورهای همسایه در این‌باره مذاکره کند

«ریزگردها» موضوع سابقه داری در کشور است/ دولت با کشورهای همسایه در این‌باره مذاکره کند

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با کشورهای همسایه مذاکراتی در جهت ایجاد توافقات برای جلوگیری از ورود این ریزگردها به کشور صورت بگیرد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص بحث ریزگردها که این روزها بسیاری از بخش های کشور را با خود درگیر کرده است گفت: بحث ریزگردها موضوع سابقه داری در کشور است. منشأ این بحران کشورهایی مثل عربستان و عراق است.

وی در خصوص لزوم همکاری با دیگر کشورها برای مقابله با این موضوع گفت: لازم است با کشورهای همسایه مذاکراتی در جهت ایجاد توافقات برای جلوگیری از ورود این ریزگردها به کشور صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص اطلاع رسانی صحیح و شایسته در این باره افزود: بر اساس این بحران هزاران تن مواد آلاینده بر سر مردم سرازیر می شود. بایستی در رابطه با این موضوع اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد. با توجه اعلام استانداری مبنی بر وضعیت بهتر هوا برای روز شنبه ولی از صبح شنبه شاخص هوا آنچنان تغییری نداشت و حتی بدتر شد و همچنان نیز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

این نماینده مردم در پایان نسبت به ورود مجلس در این موضوع گفت: در جهت رفع دغدغه مردم بایستی در کنار پیش بینی ها و اطلاع رسانی دقیق، توافقات با کشورهای همسایه صورت گیرد. مجلس نیز در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد و تذکرات لازم را خواهد داد.

انتهای پیام

کد خبر 5411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =