کد خبر 549
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

پاک مهر:

کمبود سرم ناشی از بی‌ برنامگی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است

کمبود سرم ناشی از بی‌ برنامگی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است

تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به صورت سرزده از شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا) بازدید کردند و از نزدیک در جریان وضعیت تولید سرم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت به منظور بررسی وضعیت تولید سرم از شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا ) بازدید کردند.

 عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس کمیته دارو و غذا در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در قضیه کمبود سرم فرافکنی کرد و واردات سرم نمایشی است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در قضیه کمبود سرم فرافکنی کردند و دپوی مواد اولیه این شرکت برای یک سال تولید کفایت می‌کند و انبارهای مواد اولیه و محصول نهایی این کارخانه پُر است.

سید محمد پاک مهر  نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در جریان این بازدید با انتقاد از بی‌برنامگی مسوولان عامل کمبود سرم در کشور، گفت: کمبود سرم ناشی از بی‌برنامگی مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بود و به داشتن چنین کارخانه‌ای افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: انبارهای این کارخانه مملو از سرم است و نباید در زمینه تولید سرم دغدغه داشته باشیم و هیچ نیازی به واردات سرم نیست.

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم هم در مورد این بازدید سرزده گفت: تولید ماهانه ۱۲ میلیون سرم در مراکز سرم سازی کشور نشان می‌دهد بیش از آنکه کشور دچار کمبود واقعی سرم باشد، از خطاهای مدیریتی و اشتباهات محاسباتی در زمینه مدیریت سیستم توزیع و پخش دارو رنج می برد.

وی افزود: فرافکنی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مورد چالش‌های به وجود آمده به واسطه کمبود سرم تزریقی در کشور را در کمیسیون بهداشت پیگیری خواهیم کرد.

ایرج فرهادی، مدیرعامل فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران هم در جریان این بازدید با بیان اینکه این کارخانه در دو شیفت  12 ساعته کار می کند، گفت: حدود 500 نفر در این کارخانه مشغول کار هستند و تجهیزات و امکانات بروزرسانی شده است.

وی ادامه داد: تولید انواع سرم در صورتی که با قطعی برق و همچنین مشکل توقف دستگاهی مواجه نشویم ماهانه 4 میلیون عدد و همچنین تولید سالانه با احتساب تعطیلات برای سرویس دستگاه ها از 42 میلیون تا 45 میلیون عدد است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 549

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =